Halong Bay, dag 79

20 juni 2017 - Halong Bay, Vietnam

Vandaag zijn we opgehaald om met de bus naar Halong Bay te gaan. We hebben er ongeveer 4 uur over gedaan. Onze groep was op het eerste gezicht niet super leuk. Geen jongeren en ook geen alleen reizende mensen. Ik had toch gehoopt op nieuwe leuke mensen. We hadden het er vandaag ook over dat überhaupt in Vietnam niet veel jongeren zijn en alleen helemaal niet veel alleen reizende mensen. Toen bedacht ik me dat als ik toen die bus in Mui Ne niet had gemist, dan was is Chantal en Febe nooit tegen gekomen. Dat laat maar zien dat dingen soms gebeuren met een reden, want mijn reis door Vietnam had er dan waarschijnlijk heel anders uit gezien. Eenmaal op de boot aangekomen waren we vrijwel meteen in Halong Bay. Het is hier zo mooi. Het ziet er echt zo uit als op alle plaatjes. Wel is het toeristisch, maar dat is wel te verwachten. Als eerst gingen we naar een soort berg dat een mooi uitzicht punt zou hebben. Wel moesten we daarvoor in de hitte 450 traptrede omhoog lopen. Dat was wel afzien, maar het uitzicht was het zeker waard. Toen we weer beneden waren konden we daar zwemmen en vervolgens weer naar de boot. Daarna gingen we kajakken. Helaas moest je met z'n tweeën in een kajak. Ik ging met een Duitse jongen die wel alleen reist. Hij is een beetje apart maar het kajakken was leuk, want we waren de enige toeristen daar. Daarna hebben we op de boot een Mojito gedronken. Tijdens het eten heb ik vongolen (een soort vis met kauwgum structuur in een schelp) geproefd. Het viel me mee, maar ik kan ook niet zeggen dat het lekker is. Na het eten wilde we nog op het dek chillen, maar helaas begon het te stormen. Toen zijn we op onze kamer een film gaan kijken. De storm veel gelukkig mee. De zee bleef rustig. Het waaide alleen hard en het regende. Na de film gingen we slapen, want morgen om 7 uur moeten we alweer aan het ontbijt zitten.

1. Opa Oma:
    21 juni 2017
    Dag mijn lieve Ilvy ,deze dag was weer mooi maar vermoeiend met de trap van 450 treden maar daar kreeg je dan ook prachtig uitzicht en natuurschoon voor . De groetjes en genieten maar dikke kus van Opa Oma xx