Halong Bay, dag 80

21 juni 2017 - Halong Bay, Vietnam

Om 7 uur moesten we al aa het ontbijt zitten, veel te vroeg. Daarna gingen meteen naar de suprise cave. Deze grot heet zo omdat je verrast zou moeten worden als je binnenkomt. Dat was helaas niet het geval voor ons. Ten eerste was het super toeristisch en ten tweede waren er overal hekken of touwen. De natuur verdween er zeg maar in. Dat vond ik erg jammer. Daarna gingen we naar Cat Ba Island varen. Daar gingen we naar het National park om een hike te doen. Dat was echt afzien. Ik denk dat ik nog nooit zo erg heb gezweet in m'n leven als met dit. Drie kwartier lang trappen omhoog lopen. Het was ook super heet en geen zuchtje wind. Het zou me niet verbazen als het gevoelstemperatuur 50 was. Eenmaal op de top aangekomen moest iedereen eerst een kwartier bijkomen van de klim voordat we van het uitzicht konden genieten. Het was wel super mooi. Vervolgens hadden we lunch in het hotel. Daarna hadden we eindelijk vrije tijd. We zijn meteen naar het strand gegaan en we hebben daar de hele middag gelegen. Ik kwam daar ook de twee Canadese meisjes tegen die ik al een aantal keer ben tegengekomen dus dat was gezellig. Rond 16 uur werd het super druk. Dan komen alle Aziaten want dan is de zon achter de berg en blijven ze dus wit. Het zijn zulke aparte mensen. Ze proberen steeds je aandacht te zoeken. Ook maken ze steeds foto's van elkaar, maar ook van ons. Uiteindelijk hadden de locals ook nog een soort wedstrijd op het strand. We keken onze ogen uit. Een van de spellen was dat een meisje op de grond moest liggen en jongens moesten dan een ballon op haar kont kapot maken door erop te zitten. Wie het snelste alle ballonnen kapot heeft die heeft er een punt bij. Het was grappig om te zien in ieder geval. Daarna zijn we terug gaan naar het hostel voor diner. Vervolgens zijn we even gaan rusten op de kamer. Ik ben begonnen aan een nieuwe serie op Netflix, Sherlock Holmes. Echt een aanrader! Daarna gingen we opstap. Eerst zijn we naar een bar gegaan om cocktails te drinken. Daar zijn we aan de praat geraakt met een jongen uit England en een Kiwi guy (Nieuw-Zeeland dus). Met hun hebben we beerpong gespeeld. Het tweede potje gingen wij drie tegen hun twee en we hadden gewonnen!!! Daarna zijn Chantal en ik met de jongens nog doorgegaan naar een andere club en uiteindelijk ben ik om 5 uur naar huis gegaan. Dus het is wel een geslaagde avond te noemen.

1. Opa Oma:
    22 juni 2017
    Vermoeiend druk heel warm je bent echt een supervrouw gaat nergens voor terugstaan ,en dan nog een ontspannende avond ,super toch geniet nog maar.!!!liefs oma opa xx
  2. Ard Nieuwenbroek:
    22 juni 2017
    Grappig dat jouw avonden tot 5 uur 's morgens duren...Wat een uithoudingsvermogen!