Hanoi, dag 73

14 juni 2017 - Hanoi, Vietnam

Vannacht rond 6 uur kwamen we in Hanoi aan. Ik had niet super lekker geslapen. Naast mij lag namelijk een Vietnamees die insomnia leek te hebben. Hij was de hele nacht of aan het skypen of games met geluid aan het spelen of luid smakkend z'n voedsel naar binnen aan het werken. Ondanks dat heb ik toch een beetje kunnen slapen. We moesten een taxi nemen om bij ons hostel te komen. Ik neem geen taxi als ze niet de meter aan zetten. Ze proberen altijd onder de meter uit te komen en ik blijf dan zeuren tot ze hem aan zetten. Deze taxi chauffeur bood zelf aan om de meter aan te zetten, wat als opmerkelijk was. Onze backpacks zaten voor de meter dus ik kon het niet in de gaten houden. Bij ons hostel aangekomen was het een veel te hoog bedrag dus we zijn alsnog opgelicht, erg balen. Vervolgens konden we nog niet onze kamer in want daar zaten nog mensen. We moesten ons dus de hele ochtend vermaken. We zijn naar de Starbucks van hier gegaan (Highland coffee) want daar is airco. Daar hebben we tot 10 uur gezeten. Toen zijn we naar allemaal kantoortjes gegaan om informatie te verkrijgen over de Sapa en Halong Bay tours. We waren zo anderhalf uur verder. Toen zijn we naar het hostel gegaan in de hoop dat onze kamer vrij was. We moesten daar nog een halfuur wachten en toen konden we eindelijk onze kamer in. We hebben tot ongeveer 15 uur geslapen en gerelaxt want toen kregen we honger. We zijn naar een super leuke plek geweest. We hadden deze tip dankzij de lonely planet. Het was in een super smal steegje/gangenstelsel. Dan moest je een paar trappen omhoog en ineens was je in een hele grote mooie ruimte. Het eten viel wel een beetje tegen helaas, maar de locatie was super mooi. Daarna zijn we weer langs kantoortjes gegaan en hebben we onze trip naar Halong Bay geboekt. We hebben een iets duurdere gekozen omdat er veel slechte verhalen waren over de goedkopere. We hebben de tour van 3 dagen 2 nachten en we vertrekken de 20e. Daarna zijn we gaan eten in de drukste straat waar ik ooit ben geweest. Het is super smal en alles gaat erdoorheen, maar dat is niet het ergste. Letterlijke alle menu's worden voor je ogen gegooid en ze worden boos als je niet kijkt. Ook betasten ze je om je mee naar hun plek te trekken. Ik stond helemaal versteld. Na mezelf herpakt te hebben ben ik menu's gaan bekijken en heb ik me niks aangetrokken van al die mensen. Toen hebben we een plekje gevonden. Het was alleen al leuk om daar te zitten om alles en iedereen te bekijken. We zaten lekker gegeten en ineens werd er geschreeuwd en moesten we opstaan. Alle tafels en stoelen werden ingeklapt en aan de kant gezet. Blijkbaar kwam de politie eraan en mochten ze daar niet staan. Het was alleen een hele beleving. Tot nu toe vind ik het een leuke stad, heel Aziatisch. Morgen ga ik foto's maken. Je hebt bijvoorbeeld een straat waar ze alleen maar potten en pannen verkopen en dan gebruiken ze alle ruimte die ze hebben. In het straatje waar ons hostel zit zitten vrouwen eten klaar te maken. Het stinkt enorm en de hele dag zitten ze daar. Ook maken ze vlees en de hele dag ligt dat vlees in de zon. Het is erg bijzonder allemaal. Nu gaan we slapen en morgen de stad verder verkennen.

1. Monique:
    14 juni 2017
    Wat een avonturen beleeft op een dag zeg. Dat belooft nog meer:). Ik kijk uit naar de foto's. Veel plezier in Hanoi. Xx
  2. Opa Oma:
    15 juni 2017
    Ja zo maak je het een en ander mee en en is het best spannend daar in Hanoi Ik ben benieuwd naar alle verhalen die komen gaan geniet nog maar xx