Kuta (Lombok), dag 22

24 april 2017 - Kuta, Indonesië

Even een kort verslagje van de dag. Ik ben nu namelijk best wel moe. Het was een super leuke dag. De andere meisje wilde niet met ons mee op avontuur dus hebben we uiteindelijk besloten om alsnog met z'n tweeën te gaan. Het was erg duur, maar achteraf is het dat zeker waard. We hadden de hele dag een privé chauffeur. Als eerst zijn we naar 3 watervallen gegaan. Zo jammer dat de wifi overal zo slecht is want ik zo graag de foto's laten zien. Het was zo mooi namelijk. We hebben zelfs gezwommen bij de watervallen. Ook aapjes gezien en ze waren zo lief want ze bleven op afstand. Daarna zijn we naar twee traditionele dorpjes geweest. Het eerste dorpje was verschrikkelijk. Daar zag je zo goed de negatieve kanten van toerisme. We werden in traditionele kleding gehesen en moesten op de foto. Het werd allemaal zo gehaast gedaan. Je zag en merkte dat alles om het geld ging en dat er niks traditioneels meer was. Een groot opgezet toneelstuk voor geld. Daar hadden we allebei echt last van. Gelukkig was het tweede dorp een stuk leuker. Je kreeg echt een kijkje in het leven van die mensen. Er werd vol passie over hun leven verteld en ze speelde muziek. Dat was echt genieten. Ook de weg overal naartoe was zo mooi. Overal groen, palmbomen en veel rijstvelden. Morgen gaan we Engels geven aan kinderen op een middelbare school hier. Onze privé chauffeur heeft namelijk een oom die daar Engels geeft. Die oom komt ons morgen ophalen om naar die school te gaan. We hebben wat stiften gekocht om aan ze te geven. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat zijn.

1. Lara:
    24 april 2017
    wat vet dat je mag les geven op die school!
  2. Imme:
    Waauw ilf! Het klinkt allemaal zo super! Geniet ze
  3. Opa Oma:
    24 april 2017
    Ja het gaat jullie goed je krijgt veel te zien en morgen les geven hartstikke leuk geniet ervan kus Opa Oma
  4. Cecile:
    25 april 2017
    Wauw Ilvy, wat leuk om al je verhalen te horen!! Het backpacken gaat je goed af!1 Geniet van alle mooie dingen die je ziet en alle mooie ontmoetingen!!