1-11-2018, Kuopio

1 november 2018 - Kuopio, Finland

Ik plaats hier nog even mijn verslagjes die ik op Polarsteps heb gezet, want ik zag dat nog niet iedereen me daarop volgt.

29-10-2018

Vandaag weinig spannends meegemaakt. Ik ben voor het eerst sinds weken weer naar school geweest. Helaas kon ik het daardoor niet halen om nog te gaan sporten. Wel ben ik productief geweest ‘thuis’. Ik heb opdrachten voor school gemaakt en research gedaan voor de Filipijnen. Ook had ik vandaag Olalla weer sinds een tijdje gezien dus dat was ook gezellig om weer bij te kletsen. Gisteren had ik nog met mijn huisgenootje gesproken en komende donderdag gaat ze weg dus dan heb ik waarschijnlijk het appartement voor me alleen dus daar kijk ik ook wel naar uit. ​

30-10-2018

Vandaag een iets minder productief dagje gehad. Ik kon me niet heel goed concentreren, maar ik heb toch een opdracht voor school af kunnen maken. In de avond hadden we een Sitsit. Dat is een typisch Fins iets. Je gaat dan ergens eten en er wordt gezongen. Ook zijn er regels en als je die regels overtreedt dan wordt je gestraft. Je moet dan bijvoorbeeld voor alle honderd aanwezige zingen of iets anders genants doen. Helaas heb ik er weinig van meegekregen, want bij aankomst kregen een plaats toegewezen. Ik zat helemaal achterin een hoekje waardoor ik niks kon zien. Pas na het toetjes konden we ergens anders gaan zitten, maar toen was ongeveer nog een halfuur over. Ik baalde daar wel van want ik heb net zoveel betaald als iedereen, maar ik heb weinig van de sitsit meegekregen. We hebben er toch het best van proberen te maken. Ook een voordeel was dat we alle regels konden overtreden want niemand zag het. Na de sitsit was er nog een feestje. Ik was helemaal nuchter en heb een leuke avond gehad daar. Wel zat/ zit ik met een ding. Zoals jullie misschien wel weten heb ik soms een beetje moeite met Patrice. Dat komt vooral doordat ze achter mijn rug om praat. Nu hoorde ik dus gisterenavond weer iets wat te lang is om allemaal te typen. Ik kan het dan moeilijk naast me neerleggen omdat ik het gewoon oneerlijk vind dat er dingen over mij gedacht worden die niet waar zijn. Ik kan haar daar ook niet over aanspreken want dan voelt ze zich meteen aangevallen en ik wil mijn tijd hier zo gezellig mogelijk houden en ik ben bang dat ik dat riskeer als ik erover met haar ga praten. Dus ik ben nog een beetje ana het nadenken hoe ik hier het best mee om kan gaan want nu heb ik er zelf best wel last van en dat is ook niet de bedoeling. Ook wil ik niet slecht praten over haar achter haar rug om, maar toch moet ik soms mijn verhaal kwijt dus dat is ook lastig. Maar dat komt allemaal wel weer goed. Het moet ook niet te makkelijk gaan, anders is het ook maar saai.

31-10-2018

Vandaag wel weer een productief dagje gehad. Ik had de was gedaan in de ochtend. Kwam er wel achter dat ik nu tot en met 18 november niet kan wassen. Gelukkig kan ik wel bij Rianne wassen, dat is iets meer werk maar wel fijn. Daarna ben ik gaan werken aan school en dat heb ik eigelijk de hele middag gedaan. Vervolgens ben ik om 17 uur gaan sporten, wat ook weer een tijdje geleden was. Daarna heb ik afscheid genomen van mijn huisgenootje. Echt een afscheid was het niet want we hebben elkaar amper gezien en ze was niet heel spraakzaam. Nu hoop ik heel erg dat ik alleen blijf, want echt veel geluk met huisgenootjes heb ik niet in het leven. Verder heb ik in de avond mijn serie Gran Hotel afgekeken en daarna ben ik gaan slapen.

1-11-2018

Vandaag alweer een productieve dag, het moet niet gekker worden. Ik loop zelfs voor op mijn schema. Ik heb dus weer de hele dag aan school gewerkt en wat boodschappen gedaan. Om 17 uur mijn lieveling sportles gedaan, abs and booty. Daarna is Bente nog even langs geweest om iets op te halen. Vervolgens ben ik gaan douchen en toen ik net in mijn kamer was hoorde ik ineens iemand binnenkomen. Ik was nog niet helemaal aangekleed dus ik deed snel iets aan. Toen nog even Rianne geappt voor het geval er een moordenaar of iets in huis was dat zij me kon redden. Maar dat bleek niet zo te zijn. Ik heb meteen weer een nieuw huisgenootje. Stiekem baal ik daar wel een beetje van ook al lijkt me ze me erg aardig en sociaal. Ze komt oorspronkelijk uit Iran, maar woont in Amerika samen met haar MAN. Ze heeft dus al een man. Geen idee hoe oud ze is, maar ze doet hier haar master. Ik had ook al helemaal de keuken ingericht voor mezelf alleen dus dat moet ik ook weer even gaan veranderen. Hopelijk wordt het gezellig en krijg ik een goede ervaring met een huisgenoot.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa Oma:
    2 november 2018
    Zo zie je maar weer ,het leven loopt niet altijd op rozen en in een groep zit altijd iemand die aandacht zoekt, maar op een vervelende manier en dat is niet fijn! Wij hopen dat het een gezellige huisgenoot is .blijf zo je bent want je bent en blijft onze lieve Ilvy !!!!dikke kus 😘♥️