13-9-2018, Kuopio

13 september 2018 - Kuopio, Finland

Afgelopen dagen zijn best rustig geweest. Er is gewoon niet zo heel veel te doen hier. Wel heb ik minder leuk nieuws gekregen, maar ook leuk nieuws. Eerst het minder leuke nieuws. Ik had het plan om in januari te gaan backpacken in de Filipijnen. Toen ik afgelopen zomer bij Mélida was kwam het plan om dat samen te doen. Vervolgens heeft ze dat ook aan haar dokter gevraagd en het was goed. Voor de mensen die het niet weten, Mélida is mijn vriendin uit Madrid en ze heeft kanker en is als het goed is bijna genezen. Met deze ziekte wist ik natuurlijk dat ik me er niet teveel op moest gaan verheugen want met kanker is niks zeker. Dat bleek ook zo want ik kreeg te horen dat Mélida niet meer mee mag naar de Filipijnen. Gelukkig is haar gezondheid niet verslechterd, maar de dokter die in de eerste instantie akkoord had gegeven was een vervangende dokter en van haar eigen dokter mag het dus niet. Hier baal ik natuurlijk super erg van. Maar nu naar het goede nieuws. Hanna (vriendin uit Frankfurt die ik in Australië heb leren kennen) komt ook naar Finland. Zij gaat hier als au pair werken. Ze zit in een plaatsje dichtbij Helsinki. Dat is wel ongeveer 5 uur vanaf hier, maar toch super leuk dat ik haar weer kan zien en ook super toevallig dat we ineens in hetzelfde land zijn. Gisteren ben ik naar Rianne gegaan met het plan om een filmavondje te houden, maar uiteindelijk hebben we alleen maar gekletst. Vandaag had ik mijn eerste les Russisch. Dit had ik als extra vak gekozen en ik had het vooral gekozen omdat ik dan met school naar St. Petersburg kon gaan. Nu blijkt dat de trip naar St. Petersburg in dezelfde tijd valt als ik dat ik met een soort partyboot naar Stockholm ga. Ook was de les heel chaotisch dus ik heb uiteindelijk toch besloten om het vak niet te houden. Nu gaan we zelf naar St. Petersburg. De tripjes die ik tot nu toe op de planning heb staan zijn: Lofoten Island, Lapland, Stockholm, Tallin en St. Peterburg. Volgens mij ben ik niks vergeten. Van dit lijstje word ik natuurlijk super blij. Allemaal landen waar ik nog nooit geweest ben. Door deze tripjes weet ik ook waarom ik ook alweer hier ben gekomen. Soms vind ik het lastig omdat het hier zo rustig is. Ik ben gewend om veel dingen te ondernemen en alleen thuis te zijn om te slapen en soms een dagje om bij te komen. Het is ook wel goed om uit mijn comfort zone te komen. Hier ga ik vast weer veel van leren. Vandaag ben ik ook naar een komedieshow geweest. Dat was erg leuk gedaan. Nu ben ik dit aan het schrijven in de reclames van expeditie robinson. Ik kan mijn lievelingsprogramma natuurlijk niet missen. Morgen zijn Rianne en ik van plan om opstap te gaan. Zaterdag gaan we naar een plaatsje hier in de buurt. Ik denk zelf dat het niet veel bijzonders gaat zijn, maar dan hebben we tenminste iets te doen. Die avonturen zal ik vertellen in mijn volgende update.

1. Monique:
    14 september 2018
    Ik kijk al uit naar je verhalen en ervaringen van je reizen!
    Fijn weekend en maak er weer wat van. Dan kunnen er altijd weer mooie dingen ontstaan!🍀💋
  2. Opa Oma:
    14 september 2018
    Opa Oma .Je bent goed bezig om je dagen te vullen en dat zal beslist lukken,wij kijken er na uit om je verhalen te lezen. Geniet ervan groetjes en een dikke 💋van Opa oma ♥️
  3. Lyanne:
    15 september 2018
    Jammer van Melida, maar je kunt de Filipijnen nog uitstellen, dat je dit samen op een later tijdstip kunt gaan doen. Zeker leuk dat Hanna in de buurt is, dat wordt vast gezellig als jullie elkaar zien.
    Geweldig dat je samen met Rianne dingen gaat ondernemen, geniet daarvan. we lezen je avonturen weer via je blog. dikke kus van ons 6jes.