21-9-2018, Kuopio

21 september 2018 - Kuopio, Finland

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een update heb gegeven. Dat is omdat ik niet een super leuke week had. Ik ben naar school geweest en heb verder niet veel bijzonders gedaan. Deze week heb ik voor het eerst mijn was gedaan. Dat ging gelukkig allemaal goed. Wel is het hier slecht geregeld. Je moet je namelijk inschrijven om te kunnen wassen. Ik woon op een soort campus met ik denk meer dan 200 studenten. Al deze mensen moet van dezelfde wasmachine gebruik maken. Kortom, de komende 5 weken is de wasmachine al volgeboekt. Ik kan natuurlijk niet 5 weken niet wassen. Gelukkig mag ik bij Rianne en Patrice dan mijn was doen want bij hun is dat wel beter geregeld. Ook is mijn schoolpas aangevraagd en kan ik toch gaan sporten dus ik heb me voor volgende week al voor verschillende lessen ingeschreven. Doordat ik zoveel vrije tijd heb hier verveel ik me soms. Ik had daarom, mede door m’n lieve mamsie, de keuze gemaakt om een Spaanse online cursus te nemen. Ik heb nu dus in m’n vrij uurtjes verschillende keren Spaans geoefend en dat maakt me heel blij. Ik wil namelijk graag mijn stage lopen in een Spaanstalig land en daarvoor moet ik de taal goed kunnen spreken. Ook vind ik het de mooiste taal (samen met Engels) van de wereld en wil ik graag in Spanje wonen ooit. Gelukkig heb ik vandaag wel een leuke dag gehad. Voor vandaag hadden we auto gehuurd en zijn we naar Koli National Park geweest. We hebben daar een hike gedaan en veel foto’s gemaakt. Het was een super mooi park en de herfstkleuren waren al aanwezig. Ook was het uitzicht prachtig over het water met de vele eilandjes. Ik heb hiervan verschillende foto’s, maar ik heb allemaal gedoe met mijn telefoon dus die foto’s komen later als ik ze op mijn laptop heb staan. Patrice, Rianne en ik hadden twee andere Duitse meisjes meegevraagd en dat was gezellig. Een Duits meisje kon best slecht Engels dus die praatte wel veel Duits helaas. Morgen hebben we ook nog de auto en dan gaan we naar een stadje 2 uur hier vandaan waar een oud kasteel op een eiland staat. Twee meisjes uit Litouwen gaan dan met ons mee. Ik ben benieuwd en ik heb er zin in.

1. Opa Oma:
    22 september 2018
    Hallo lieve Ilvy je lost je zaakjes goed,op en je hebt al veel gezien !een heel goede oplossing van je mamsie lekker Spaans studeren want door deze reis weet je waar je roets ligt dus een heel goede beslissing !!!!Het ga je goed , een dikke 💋van Opa en Oma .
  2. Lyanne:
    24 september 2018
    Ja, alleen zijn is gewoon niet leuk, maar hoe super los jij dat op, geweldig.
    in elk land zijn er andere gebruiken en regels, zo ook met de was, fijn dat je dit bij andere mag doen.
    samen staan jullie sterk.
    ga er voor!! jij kan dat. we missen je hier en vinden het fijn om op de hoogte te blijven.
    dikke kus van de Bruukskes xxx