Australia Roadtrip, dag 54, 55, 56 en 57

29 mei 2017 - Brisbane Airport, Australië

Roadtrip dag 19

In de ochtend hebben we voor het laatst aan het strand in Noosa Heads gelegen. Tess en ik verveelde ons na een tijdje dus zijn naar de mac gegaan om daar al onze spullen op te laden en dingen te regelen met de wifi. Daarna zijn we met z'n allen terug naar Brisbane gereden. We gingen weer naar dezelfde camping als de vorige keer. We kwamen in de avond aan. Nadat we weer gebarbecued hadden, zijn we ons gaan klaarmaken voor een avondje uit. We zijn met z'n vieren opstap geweest in dezelfde club als dat Hanna, Flo en ik de vorige keer was geweest. Het was een super gezellige avond zoals altijd.

Roadtrip dag 20

Vanochtend hebben we voor het eerst uitgeslapen. We uitgebreid ontbeten en onze was gedaan. Daarna zijn we de stad in gegaan. Brisbane zelf is niks moois aan. Alle gebouwen zijn lelijk en hebben geen karakter. We hadden een gratis boottocht van een halfuur gedaan en dat was gezellig, maar voor de sightseeing hoef je het niet te doen. Daarna zijn we naar South Bank geweest. Daar hebben we wat gegeten en rondgewandeld. Vervolgens hadden we Izzy en een nichtje van haar ontmoet. Izzy is een meisje waarmee Flo in New-Zeeland gereisd heeft. Met hun hebben ook een tijdje gewandeld. Uiteindelijk waren we zo moe dat we zijn gaan dineren bij Vapiano. Eindelijk weer een pizza, heerlijk. Daarna zijn we weer terug gegaan naar de camping. Flo en Tessa waren super moe, maar Hanna en ik daarentegen waren klaar voor een avondje uit. Eerst heb in sinds een lange tijd weer m'n gezin gesproken op FaceTime. Zoals gewoonlijk kon ik niet stoppen met praten dus het heeft denk ik wel een uur geduurd, maar het was gezellig. Daarna zijn Hanna en ik de stad in gegaan. We waren allebei ook moe, maar het was de laatste avond dus we zouden spijt krijgen als we niet zouden gaan. Het was niet super druk in de club, maar er was genoeg te zijn. Een meisje dat zo'n kort jurkje aan had dat haar vagina letterlijk te zien was. Ook een meisje dat echt super goed kon dansen. In Australia zijn de mensen opstap zo divers en er is altijd zoveel te kijken. Rond 2 uur waren we terug gegaan en gaan slapen.

Roadtrip dag 21

Vandaag is de laatste dag met ons viertjes. Ik merk dat ik daar best wel veel last van heb. De hele dag ben ik best wel verdrietig. We waren weer de stad in geweest en zijn over een markt gelopen. Daar hadden Hanna en ik dezelfde ring gekocht als herinnering aan deze reis en onze vriendschap. Verder hebben we in het park gezeten en wat met een bal overgegooid. Daarna wilde iedereen bij een Singapore restaurant eten. Ik lust letterlijk niks van de kaart, maar ik zei er niks van omdat iedereen daar enthousiast over was en ik het haat dat ik zo lastig ben. Tess wist wel dat ik dat niet lust en die vond dat we best iets konden vinden wat we met z'n allen lussen dus ze had het tegen Flo gezegd. Wat echt heel lief was! Maar ik voelde me de hele dag al en rot en toen kwam ook nog dat gedoe over het eten. Toen werd het me teveel en liep ik huilend weg. Gelukkig zag niemand het behalve Tess. Ik ga ze gewoon zo erg missen. Ik ben ook zo dankbaar dat ik deze mensen heb mogen leren kennen. Ik heb me deze maand zo gelukkig gevoeld en dat komt grotendeels door hun. Uiteindelijk zijn we bij een Italiaan gegeten. Daarna zijn we terug naar de camping gegaan en hebben daar spelletjes gespeeld. Vervolgens zijn we op tijd gaan slapen want Tess moet om 4 uur 's nachts al op het vliegveld zijn om terug naar Bali te vliegen.

Roadtrip dag 22

Op deze vroege ochtend hebben we helaas als eerste afscheid moeten nemen van Tess. Ik ga haar wel missen, maar ik weet dat we elkaar over een maand weer zien en ik ben heel blij voor haar dat ze nog naar Bali gaat en daarna weer de mensen van thuis gaat zien waar ze zoveel van houdt. Vervolgens zijn we weer terug naar de camping gegaan om daar te gaan slapen. Daarna was Hanna aan de beurt om afgezet te worden. Op een of andere manier werden we naar een compleet ander vliegveld gestuurd dus het was een beetje stress of ze het wel ging halen. Uiteindelijk is dat allemaal goed gekomen en hebben we met een stevige knuffel een 'tot snel' afscheid genomen. Daarna zijn Flo en ik weer naar de camping gegaan. Daar hebben we de hele camper schoongemaakt en al het eten verdeeld of weggegooid of weggegeven. Vervolgens hebben we in de zon nog een tijd op het terras gezeten. Daarna zijn we richting Jucy gereden. Daar hebben we ons geliefde camper afgegeven. Gelukkig hoefde we niks extra's te betalen want we waren bang dat we een boete hadden of dat ze zouden zien dat het dak beschadigd was. Gelukkig was dat niet geval. Toen zijn we naar het vliegveld gebracht. Rond half 4 kwamen we daar aan denk ik. De tijd is echt voorbij gevolgen. We hebben de film de martian gekeken, foto's van zijn familie en reizen gekeken, veel gekletst en niet te vergeten de snacks opgemaakt. We gaan hier slapen om geld te bespreken en omdat we morgenvroeg vliegen. Morgenvroeg vlieg ik als eerste (om 8:20) naar Vietnam. Ik heb er wel zin in, maar het is nu nog een beetje dubbel. Dus dat zal even wennen zijn, maar ook weer goed komen. Ik heb in ieder geval de tijd van m'n leven gehad hier en daar ben ik super dankbaar voor. Deze ervaring is zoveel waard voor mij en ook de vriendschappen die ik gesloten heb.

1. Opa Oma:
    30 mei 2017
    Hallo Ilvy heerlijk genoten in Australie fijne vriendschappen afgesloten en nu nog een trip naar Vietnam ho mooi kan het zijn geniet ervan , dikke kus Opa Oma xx