Kuopio, 9-9-18

9 september 2018 - Kuopio, Finland

Afgelopen dagen zijn over het algemeen leuk geweest. Ik heb al sinds woensdag ‘weekend’ en ik hoef dinsdag pas weer naar school. Aan de ene kant leuk zo weinig school want dan kun je veel dingen doen, maar aan de andere kant is het ook lastiger om mensen te leren kennen als je zo weinig naar school hoeft. Gelukkig komt daar vanaf oktober verandering in want dan beginnen er ook een aantal vakken die ik gekozen heb. Olalla is een meisje uit Barcelona die ook heel weinig les heeft dus ik doe verschillende dingen met haar. Zij is iemand die super sociaal is en echt met iedereen contact heeft, maar wel oppervlakkig contact. Ze is zo’n type die gezellig is om erbij te hebben in een groep, maar niet iemand om veel een op een mee te doen. Samen met haar, Rianne en Patrice (de andere exchange studenten van de NHTV) ben ik naar het meer hier in de buurt geweest en hebben we daar foto’s gemaakt en zijn we gaan hiken. Vrijdag was er een feestje speciaal voor de internationale studenten. Dat was echt super gezellig. Ik heb daar verschillende mensen leren kennen. Ook was er karaoke dus dat was ook grappig. Op de terugweg ben ik met een groep Duitsers en Franstalige belgen in de taxi mee terug gegaan. We waren met z’n tienen in een taxi en het kostte maar 25 euro in het totaal, dus echt super goedkoop. Op zaterdag was een bbq georganiseerd en daar zijn we heen gegaan. Om daar te komen moesten we ongeveer een uur door het bos lopen. Het was een super mooie omgeving. In de avond was er een openlucht bios. Daar hebben we Mama Mia 2 gezien. Dat was erg leuk, maar koud en oncomfortabel. Ik kom net terug van een ander avondje dat georganiseerd was om nieuwe mensen te leren kennen. Ik ga dus naar alles wat georganiseerd wordt om mensen te leren kennen. Het nadeel is dat de exchange studenten die bij mij wonen en bij mij op school zitten daar allemaal niet heengaan. Alle Duitsers, Franse en Spanjaarden trekken alleen maar met elkaar op en doen geen moeite om andere mensen te leren kennen. Ze komen ook nooit naar die evenementen. Ik heb altijd Patrice en Rianne om dingen mee te doen, maar ik kwam hier niet voor andere NHTV studenten. Mijn plan is om komende week opstap te gaan en dan te gaan indrinken met de andere studenten. Ik ga gewoon gebruik maken van dat Olalla zo sociaal is en mezelf uitnodigen. Zij weet ook dat ik het jammer vind dat ik zo weinig mensen ontmoet en zij vindt het zelf ook irritant dat ze niet openstaan voor nieuwe mensen. We willen komend weekend een auto huren en naar een national park gaan, maar daarvoor hebben we nog twee andere mensen nodig. Dus we gaan op school socializen en twee andere personen vinden om met ons mee te gaan. Afgelopen week hebben we ook een trip naar Lofoten Island en Lapland geboekt, dus daar heb ik al super veel zin in. Kortom, het gaat een beetje met ups en downs. Ik voel me nooit super slecht, maar ik baal alleen dat het niet zo soepeltjes loopt met vrienden maken, maar ik vermaak me verder prima en die vrienden komen vanzelf wel. Ik zal ook proberen om wat foto’s up te loaden.

1. Monique:
    9 september 2018
    Veel in de buitenlucht en natuur. Een hele andere ervaring.
    Leuk ook al die wandelingen voor je stappenteller 😃!
  2. Opa Oma:
    9 september 2018
    Mooie foto,s veel te bekijken ,Finland heeft genoeg te bieden lekker van genieten ,en geniet van het uitgaan. 😘
  3. Inge Rovers:
    9 september 2018
    Je bent alweer allerlei leuke dingen aan het plannen en neemt initiatief....dus dat komt helemaal goed!!!💋
  4. Opa Oma:
    11 september 2018
    Je bent alweer heel ondernemend ,maar alles heeft zijn tijd nodig en je gaat nog veel zien !!!mooie foto's genieten maar.😘 Opa Oma