Melaka dag 4

6 april 2017 - Melaka, Maleisië

Vandaag was een dag met veel ongeluk. Allereerst heb ik slecht geslapen want midden in de nacht werd er urenlang kabaal gemaakt. Vervolgens toen ik mezelf uit bed had gekregen werd ik door een vogel onder gepoept, zoooo vies. Daarna ben ik naar een erg leuk vintage tentje geweest om te lunchen. Ik had daar bananen pannenkoekjes op en een ananas dragon fruit smoothie. Het lekkerste wat ik tot nu toe op heb. Ook heel aardig personeel. Ik bleef er namelijk best lang zitten (goede wifi en lekker koel). Ze boden me zelfs gratis water aan. Vervolgens ben ik de h&m in geweest (zo goedkoop, maar niks gekocht!). Ondertussen heb ik ook alles van m'n lijstje gezien dus ging ik terug naar m'n hostel om daar even te lezen. Onderweg daar naar toe nam ik een andere route dan normaal en ik kwam langs een Nederlandse begraafplaats. Dat vind ik dan de leuke dingen om te zien. Dat je die gewoon tegenkomt tijdens het wandelen. Vervolgens een aantal uur in het hostel gebleven om te lezen want een parkje in de schaduw kon ik niet vinden. In de avond naar een heel groot winkelcentrum te gaan (moeilijk om me te beheersen om geen make-up en kleding te kopen). Hier heb ik bij de pizza hut gegeten. Het was erg lekker, maar er was veel persoon en die hadden niks te doen. Ze stonden allemaal vlakbij mijn tafeltje me aan te staren alsof ik een aapje in de dierentuin was. Dus ik was daar na het eten meteen weer weggegaan en toen kwam ik de dunkin donuts tegen. Toen bleek ook nog dat het 2 voor de prijs van 1 was, m'n avond kon niet meer stuk. Kortom deze dag heb ik weinig gedaan, maar het was wel een culinair hoogtepunt van m'n reis tot nu toe.

Update: onderweg naar huis is m'n grootste nachtmerrie uitgekomen. De beestjes hebben zich laten zien. Als eerst een kakkerlak op straat en daarna in het hotel op de gang een gekko of salamander op de vloer. Nu begint het pas echt spannend te worden....