Mui Ne, dag 61

2 juni 2017 - Mui Ne, Vietnam

Ik weet niet of ik me ooit zo verschrikkelijk en eenzaam heb gevoeld als vandaag. Ik hoopte dat ik met de tour wat leuke mensen leerde kennen. Ten eerste was er niemand alleen. Iedereen was of met zijn partner of met reismaatjes. Los daarvan spreekt niemand mij aan. Als ik zie dat iemand alleen is zou ik die er juist bij betrekken. Als ik een gesprek probeerde te voeren merkte ik dat niemand daar behoefte aan had. Ik ben dus gewoon de hele tijd maar in m'n eentje geweest. Eerst gingen we naar de witte duinen. Ik vond het niet zoveel voorstellen, maar dat komt omdat ik de Sahara heb gezien denk ik. De zonsondergang was ook niet zo mooi want het was bewolkt. Daarna gingen we naar de rode zandduinen. Dat stelde al helemaal niks voor. Iedereen ging ook meteen ontbijten. Ik wist niet zo goed wat ik moest doen, want ik was dan als enige alleen. Dus eerst heb ik rondgelopen en toen dacht ik wat maakt het nog uit. Toen ben ik het 'restaurantje' binnengelopen en werd ik ook nog eens aan de verlengde tafel van mensen van de tour gezet. Toen wist ik niet wat ik moest doen want ik kon twee stoelen van hun verwijderd gaan zitten of gewoon naast hun. Toen heb ik gekozen om naast hun te zitten, maar ze zeiden geen woord tegen mij. Gelukkig was de tour maar €3,50 want het was verschrikkelijk. Vervolgens zijn we naar een vissersdorpje gegaan. Je zag alleen op het strand wat vissers en dat was het. Als laatste gingen we naar de fairy stream. Dat is de plek waar de witte en rode kalkstenen bij elkaar komen. Om dat te zien liep je door een beekje. Het zag er mooi uit, maar niet indrukwekkend bijzonder. Een van de jongen uit m'n dorm room liep ook alleen. Dus toen heb ik aangesproken en hebben we de hele tijd samen gelopen. Hij is de eerste Engelsman die ik ontmoet heb zonder typisch Engels accent. Daarna zijn we terug naar het hostel gegaan. Daar heb ik lekker een paar uurtjes geslapen. Vervolgens ben ik gaan lunchen bij het zwembad. Helaas was het niet zo lekker. Toen ben ik weer terug naar de kamer gegaan. Het was zo heet vandaag en ik had geen zin om iets te doen. Ik heb m'n blog bijgewerkt, dingen voor mijn volgende bestemming geregeld en ik heb een afspeellijst gemaakt van alle liedjes die we in Australia luisterde in de camper. Ook heb blogs gelezen over alle plekken die ik nog ga bezoeken want daar wist ik nog weinig van. Ik heb ook nog met een Nederlander gepraat die voor het hostel werkte. Daarna was het tijd voor diner. Ik heb eerst wat rond gelopen, maar kwam uiteindelijk toch op dezelfde plek uit als gisteren. Door mijn kamergenootje ben ik meegevraagd om met de jongens ware gaan drinken vanavond, maar morgen om 7:30 moet ik al in de bus zitten. Ik heb ervoor gekozen om niet mee te gaan, want ik vind het hier toch niet zo leuk en voel me dan liever morgen heel goed in de hoop dat ik leuke mensen ontmoet en leuke dingen kan doen. In plaats daarvan heb ik gezellig met m'n opa en oma gebeld via FaceTime. Helaas was de verbinding niet zo goed, maar als nog vond ik het super fijn om ze even te spreken. Ik ga nog even relaxen en dan weer op tijd slapen.

1. Opa Oma:
    2 juni 2017
    Ja als je weer geslapen hebt breekt er weer een nieuwe dag die dan weer gezellig wordt,ook die hebben we in Nederland ,het zijn plus en minnetjes het face time was heel gezellig we zijn weer helemaal bij je ziet er goed uit en je blijft onze lieve grote kanjer liefxx