Nha Trang, dag 64

5 juni 2017 - Thành phố Nha Trang, Vietnam

De wekker ging vandaag erg vroeg, maar ik voelde me niet moe. Ik had nog een briefje gemaakt en op Harry z'n bed gelegd omdat hij nog foto's had gemaakt van mij en ik hem gisteren niet meer had gezien. De bus was bijna uur te laat, suprise suprise. Om 12 uur kwam ik aan in m'n hostel. Helaas kon ja pas om 14 uur inchecken. Toen ben ik met een Nederlandse jongen die ik in de bus heb leren kennen aan het strand gaan liggen. Ik was m'n boek kwijt en m'n Ereader was leeg dus ik verveelde me dood. Het is in de schaduw 35 graden en de zee is niet verkoelend. En ik ben m'n handdoek vergeten in het vorige hostel. Nu heb ik alleen nog een gasten handdoekje om mee af te drogen dus daar baal ik wel van. Ik heb uiteindelijk 3,5 uur op het strand gelegen en toen ben ik naar het hostel gegaan. Op de kamer was airco dus daar heb ik even liggen afkoelen. Ik heb wel echt altijd pech met m'n kamergenoten. Ik slaap met twee stelletjes op een kamer. Een Frans en een stel waarvan de jongen Nederlands is en het meisje Vietnamees. Het zijn erg aparte mensen ook. Ik was wel blij dat ik niet met die Nederlandse jongen, waarmee ik naar het strand was, op de kamer slaap. Hij was aardig, maar ik ga toch liever alleen op pad dan met hem. Na een koude douche ben ik weer alleen uiteten gegaan. Ik heb mezelf getrakteerd op een pizza. Ik moet toch ook ooit een Aziatisch pizza proberen. In deze stad stikt het echt van de russen. In het restaurant zitten alleen maar russen en de bediening spreekt Russisch. Het grappig is dat je gewoon meteen ziet dat het russen zijn. Na het eten kwam ik twee Nederlandse meisjes tegen die ik in de bus van Mui Ne naar Dalat had leren kennen. Morgen gaan ze aan het strand liggen en we hebben nummers uitgewisseld zodat we daar kunnen meeten dus dat vind ik wel leuk. Ook zeiden ze dat de volgende bus die we nemen (naar Hoi An) een nachtbus is. Ik had altijd gedacht dat het net zoals alle bussen tot nu toe een dagbus was. Ik had het in m'n hostel nagevraagd en volgens hun moest ik naar het kantoortje van de busmaatschappij lopen. Zo heb ik in de avond nog even 3 km gewandeld (heen en terug). Het verkeer is hier net zo chaotisch als overal, stel je Bangkok maar voor. Ik had nooit gedacht dat ik zou leren om tussen zulk verkeer over te steken, maar het lukt me redelijk goed. Eenmaal bij het kantoor aangekomen bleek inderdaad dat het een nachtbus was. Dit betekent wel dat ik een nacht teveel geboekt heb hier dus dat is balen. Maar aan de andere kant nu kan ik morgen nog wel gebruik maken van alle faciliteiten hier voordat ik de bus in ga. Morgen ga ik dus bruin worden aan het strand en daarna met de bus naar Hoi An. Daar heb ik erg veel zin in, want dat moet een van de leukste plekken van Vietnam zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa Oma:
    7 juni 2017
    Dus dit wordt een dag van lekker niets doen naar de volgende reis het blijft spannend Ilvy het ga je goed liefs Oma Opa xx