Dalat, dag 62

3 juni 2017 - Dalat, Vietnam

Om 7 uur ging de wekken, want om 7:30 zou ik dus bus naar Dalat hebben. Toen ik om 7:15 wilde uitchecken bleek dat de bus al aan het wachten was omdat hij eigenlijk om 7 uur zou vertrekken. Ik ben daarvoor verkeerd geïnformeerd want op mijn blaadje staat dat die om 7:30 zou vertrekken. Ik ben de heuvel afgelopen en toen bleek dat de bus al vertrokken was. Toen moest in de hitte met al m'n zware spullen weer omhoog lopen. Gelukkig kon ik nog wel de bus van 12:30 nemen, maar ik baalde er flink van, want nu is er toch een deel van m'n dag weg. Ik besloot om te gaan ontbijten bij het zwembad. Daarna heb ik m'n schriftje erbij gepakt en ben ik alles gaan opschreven wat ik deze reis heb geleerd en wie me daarbij geholpen hebben. Als ik het dan zo op papier zie staan, heb ik best veel geleerd en inzichten gekregen. Hierdoor voel ik me ook meteen een stuk beter en dankbaar. Dit is de eerste keer dat ik alleen ben en me best wel happy voel. Al wordt deze maand niet leuk in het slechtste geval dan heb ik zoveel mogen leren en de tijd van m'n leven gehad en dat was alles zeker waard. Daarna kreeg ik een berichtje van Flo hoe erg hij onze vriendschap waardeert en toen voelde ik me weer verdrietig en happy tegelijk. Lekkere stemmingswisselingen vandaag dus. Toen moest ik naar de bus toe. Na een halfuur gewacht te hebben was de bus er eindelijk. Helaas zit er in deze bus geen wifi. De buschauffeur was ook niet de alleraardigste en hij kon ook geen Engels. Na 5 uur door de bergen gereden te hebben kwamen we aan in Dalat. Ik had in de bus twee Nederlandse meisjes leren kennen die een hotel vlakbij mijn hostel hadden dus we zijn met z'n drieën er naartoe gelopen. Het zou een kwartier lopen zijn, maar ik denk dat ik dik een halfuur heb gelopen. Het hostel ziet er netjes uit en aardig personeel, maar helaas super slechte wifi. Ik kan alleen maar whatsappen, de rest kost teveel wifi. In het hostel is er een family diner. Voor 3 dollar kun je daaraan deelnemen. Deze avond heb ik dat gedaan want zo leer ik mensen kennen uit het hostel. Iedereen die ik heb leren kennen komt uit Amerika of Engeland. Wel aardige mensen, maar ze zijn allemaal heel erg aanwezig en daar hou ik niet zo van. Daarna ben ik naar de kamer gegaan om even te relaxen.

1. Opa Oma:
    3 juni 2017
    Ilvy je bent gewoon goed bezig je leert veel en laat je gevoel spreken en jou vriendschap word gemist dat geeft een fijn gevoel .iedere dag is anders en maakt het ook spannend .liefs opa oma xx
  2. Inge Rovers:
    3 juni 2017
    Je mag trots op jezelf zijn!