Denpasar, dag 30

2 mei 2017 - Kuta, Indonesië

Weer een dag vol met avonturen. Dit keer helaas wat minder positief. In de ochtend zijn we eerst weer bij het bakkerijtje gaan eten. Vervolgens weer terug naar het hostel om te douchen en onze spullen in te pakken. Toen heeft de shuttlebus ons naar de luchthaven gebracht. Daar begon de ellende. Bij de incheckbalie bleek dat we geen ticket voor 2 mei 2017 hadden, maar voor 2 mei 2018. Tessa had dat ticket per ongeluk verkeerd geboekt. Hoe dat kan snappen we allebei niet. Maar toen begon ik wel te stressen. We zijn snel naar de balie van de maatschappij gegaan in de hoop ons ticket om te kunnen boeken. Dat kon niet want het vliegtuig was vol. Toen ben ik naar de andere balies gegaan. Alles was vol behalve bij de laatste balie. Dat was de KLM van Indonesië. Oftewel ipv van 40 euro (wat we voor het ticket van 2018 hadden betaald) moesten we nu 115 euro betalen. We hadden eigenlijk geen keus want morgen gaat onze vlucht naar Australië. Ook waren de tickets morgen redelijk prijzig. Voordat we de tickets gingen boeken, probeerde we ons geld nog terug te krijgen. Een deel krijgen we nu als het goed is terug. Het was alleen erg onduidelijk want de medewerkers snapte er zelf ook niks van. Ik moest een formulier invullen waarvan ik de betekenis van de helft van de dingen niet wist. Uiteindelijk is het als het goed is goed gekomen en ik krijg ik m'n geld binnen een maand terug. We zaten er wel allebei even doorheen. Vooral omdat Australië en dure bestemming is en we ons geld goed kunnen gebruiken. Uiteindelijk hebben we ons vliegtuig nog kunnen halen want ook dat was haasten omdat alles daar zo langzaam gaat. Eenmaal in Bali aangekomen waren we van plan op het vliegveld te blijven slapen om geld te besparen. Na een uur kwamen we er al achter dat het misschien niet zo geld besparend was dan we dachten. Het eten is namelijk ontzettend duur en alles is buiten dus het is super heet en veel muggen. Ik had op booking een goedkoop hotel in de buurt gevonden. Toen we hier aankwamen waren we positief verast. Het ziet er super luxe uit, heeft een zwembad. Onze kamer is een echte hotelkamer (superior), met regendouche en bank. Deze luxe was wel even gewenst na alle tegenslagen. Morgen hebben we hier nog de hele dag dus gaan we aan het zwembad liggen om nog even bruin te worden voordat we naar Brisbane gaan, waar we nog steeds erg veel zin in hebben! Ps. Ik ben nu precies een maand onderweg. De tijd gaat dan toch best snel...

2 mei 2017
    Dat het avondtuurlijk is kan je wel zeggen, maar ook dit is weer opgelost.Geniet nu maar van het luxe hotel om nog lekker te relexen zodat je uitgerust in Australië beland. Goedereis dikke kus xx
  2. Ard Nieuwenbroek:
    Hoi Ilvy: en opnieuw is het rekenen en over rekenen (letterlijk en figuurlijk). Een ervaring waarin ik lees dat je hierin steeds sterker wordt. Mooi..!! Ik zit een beetje te glimmen en te genieten.
  3. Inge Rovers:
    2 mei 2017
    Oh Neeeeh......
  4. Inge Rovers:
    Je kunt ook gewoon dat goedkoop ticket bewaren tot volgend jaar!!... een leuk vooruitzicht. ;-)