Hoi An, dag 66

7 juni 2017 - Hoi An, Vietnam

De busreis viel me reuze mee. Ik heb bijna de hele reis geslapen. Volgens planning kwamen we 6 uur in de ochtend aan. Ik was helemaal gelukkig dat het hotel een paar meter vanaf het punt dat we werden afgezet lag. Ik was als eerste ik het hotel. Een halfuur laten kwamen Febe en Chantal. We moesten een beetje extra betalen om al te mogen inchecken. Dat wilde we graag want dan konden we ons opfrissen en even slapen. Na een paar uurtjes geslapen te hebben zijn we gaan ontbijten in een super schattig cafeetje. Het eten (bananen pannenkoekjes) was super lekker. Daarna zijn we de stad ingelopen. Het was super benauwd en heet vandaag. Het plan was om in winkeltje te gaan kijken voor kleding. Ze hebben hier namelijk meer dan 400 winkels waar ze kleding op maat voor je maken. We hebben best wel veel winkels gehad, maar uiteindelijk kwamen we een leuke tegen. Heel aardig personeel, niet opdringerig en ze spraken redelijk Engels. Ik heb twee kledingstukken besteld. Een lange wijde zwarte broek en een playsuit. Morgen kunnen we de kleding passen en eventuele dingen kunnen er dan aan veranderd worden. Daarna zijn we gaan lunchen. Ik had weer een pannenkoek besteld, maar dit keer met ananas. Vervolgens zijn we verder de stad ingelopen. Het is hier zo mooi. Alle gebouwen zijn oud en mooi en overal hangen lampionnen. Ook is er in het oude gedeelte van de stad een verbod op verkeerd. Er zijn daar dus alleen maar voetgangers en fietsers. Helaas was het wel allemaal minder mooi voor foto's. Het weer was ongeslagen en het was bewolkt met een beetje regen. Niet goed voor de foto's maar voor ons wel heerlijk. Uiteindelijk zijn we terug naar hotel gegaan om even te ontspannen. Toen zijn we opzoek gegaan naar een plek om te eten. Het is hier allemaal duurder dan we gewend zijn in Vietnam. Uiteindelijk hadden we een plekje gevonden dat betaalbaar was. Daarna zijn we naar de nightmarket gegaan. Daar heb ik het mooiste tasje ooit gekocht. Bij het kraampje lag een echt leren clutch met panterprint. Helaas had geen hengsels dus ik kon er niks mee, maar die vrouw zei dat ze dat eraan kon maken. Nu komt ze morgen het tasje hier bij het hotel langs brengen. Ik ben er zo blij mee. Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan en heb ik nog gebeld (FaceTime) met het gezin, dat was gezellig!

1. Ard Nieuwenbroek:
    7 juni 2017
    Panterprint....dat herken ik!
  2. Opa Oma:
    7 juni 2017
    Gelukkig goed geslapen zodat je lekker de stad kon bekijken ,heerlijk gewinkeld een ontspannen dag is ook geweldig het ga je goed liefs opa oma xx