Hue, dag 72

13 juni 2017 - Hue, Vietnam

Vandaag hebben we een vol maar leuk dagje gehad. We hadden scooters gehoord om overal naartoe te kunnen gaan. Ik vond het in het begin een beetje spannend omdat er zoveel gewaarschuwd wordt om niet in Vietnam te rijden. Maar ik had al het vertrouwen in Febe en Chantal want die rijden al scooter sinds hun 16e. Ook is het verkeer niet zo chaotisch in Hue. Het grappige is dat het verkeer zo erg went, want vergeleken met Nederland is Hue nog steeds een grote chaos wat het verkeer betreft. Allereerst zijn we gaan ontbijten in een Frans bakkerijtje. Hue heeft veel Franse invloeden om het een kolonisch verleden met Frankrijk heeft. Het was heerlijk om een goed chocolade croissantje te eten. Daarna zijn we doorgegaan naar het verlaten waterpark. Dit waterpark is voor miljoenen gebouwd, maar is na een aantal jaar failliet gegaan. Sindsdien is er nooit meer iets mee gebeurd dus nu kun je alles nog zien, maar dan in een soort vervallen staat. De natuur bij het waterpark was adembenemend mooi. Heel veel groen, een mooi meer en vooral overal palmbomen. Ik vond het erg indrukwekkend. Het waterpark stelde niet zoveel voor, maar door het verhaal erachter en de mooie natuur was het toch echt de moeite waard. Vervolgens zijn we naar de verboden stad gereden. Dat is een gedeelte in stad zelf waar allerlei oude keizerlijke gebouwen staan. Dit vond ik een beetje tegenvallen. De entreeprijs was erg hoog voor Vietnamese begrippen en het was niet authentiek. Ze waren verschillende nieuwe dingen aan het bouwen en de gebouwen zelf waren niet zo bijzonder. Dit komt denk ik ook doordat ik in Azië al zoveel van dit soort gebouwen heb gezien dat ik niet meer zo snel onder de indruk ben. We hadden ook niet zo lang de tijd want om 15 uur moesten we weer in ons hotel zijn om ons klaar te maken. Ik moest om half 5 bij een kantoortje zijn om vanuit daar de nachtbus naar Hanoi te nemen. Ik werd gebracht door Febe en Chantal op de scooter. En dat met 4 tassen die ik ondertussen verzameld heb. Febe en Chantal hebben een andere busmaatschappij dus die werden om 17 uur bij het hotel opgehaald. Ik heb uiteindelijk ruim drie kwartier gewacht voordat we werd opgehaald met een klein busje om naar de grote bus te gaan. Eenmaal daar aangekomen bleek dat de bus al vol zat. Ongeveer 20 minuten later kwam er gelukkig een nieuwe bus. Het fijne was dat ik nu als eerste de beste plek kon kiezen. Een aantal minuten later kwamen Chantal en Febe ineens de bus binnen dus dat was een leuke verrassing. Nu zit ik in de slaapbus en als het goed is kom ik morgen rond 6 uur aan.

1. Astrid Tax:
    14 juni 2017
    Ilvy hopt busje in, scooter op, vliegtuig in.....! Je hebt heel wat reisuurtjes gemaakt! Veel gezien, en een leuke blog gedeeld. Geniet nog van je laatste weken.
  2. Opa Oma:
    15 juni 2017
    Heel veel gezien maar de natuur blijft indrukwekkend ,en het is wel sjouwen met al die tassen goede reis liefs xx