Gili Trawangan, dag 10

12 april 2017 - Gili Trawangan, Indonesië

We moesten erg vroeg op vandaag (5:45). Typisch Indonesisch was onze bus te laat dus hadden we veel langer kunnen slapen. Vervolgens hadden we bij de haven in Padangbai 2 uur moeten wachten op onze boot. Ik werd heel misselijk wakker, maar gelukkig trok dat in de loop van de dag weg. Eenmaal aangekomen op het eiland kon ik m'n hostel niet vinden. Twee keer werd ik de verkeerde kant opgestuurd. Dus ik denk dat ik zeker een halfuur heb rondgelopen als het niet langer is. We slapen met z'n tweeën in een drie-persoons kamer. Ik heb de hele dag met m'n kamergenootje (Duits meisje van 23) opgetrokken. Eerst zijn we rond het eiland gaan wandelen. Daarna zijn we op bedjes gaan zitten en heb ik geslapen. Vervolgens hebben we naar de zonsondergang gekeken. Uiteindelijk hebben we op de lokale nightmarket gegeten. Dit was voor het eerst dat ik het lokale eten heb gegeten. Het was me iets te pittig, maar viel niet tegen. En vooral de aardappel rondjes waren erg lekker. Nu ik dit aan het schrijven ben komt net het derde kamergenootje binnen. Een Zweeds meisje dat er aanwezig is meteen, maar wel aardig. Het nadeel is wel dat de zon hier zo sterk is dat ik (ja zelfs ik) niet te lang in de zon kan blijven. Dit is niet te vergelijken met de Spaanse zon. Maar toch ga ik morgen weer lekker aan het strand een boekje lezen.

1. Ellen:
    12 april 2017
    Als het eten te pittig is, neem je gewoon een ijskoude bintang.
  2. Opa Oma:
    13 april 2017
    Achteraf had je echt een pegdag maar hopelijk word het snel weer opgelost zodat je weer verder kunt ! Op dit avondtuur zat je niet te wachten maar ook zoiets kan gebeuren !!