Gili Trawangan, dag 11

13 april 2017 - Gili Trawangan, Indonesië

Gisteren na het plaatsen van mijn verslag is er nog een heel avontuur gekomen. De grootste nachtmerrie van iedere backpacker is denk ik bed bugs. Nou dat is ons dus overkomen. Dat was natuurlijk een heel drama. Gelukkig lijkt alles goed te komen want onze kleding kon met warm water gewassen worden en nog gestoomd en onze tassen ook. Wel hebben we daardoor vandaag uit een vuilniszak moeten leven. In de ochtend zijn we dus alles ga regelen wat betreft de bed bugs. Daarna zijn we gaan shoppen omdat we dus geen kleding meer hadden. Helaas was mij alles te groot. Vervolgens hebben we even gerust op de kamer. Daarna hebben we ongeveer in halfuur in het binnenland van het eiland gelopen naar Sunset beach. Dat was een super leuke route. We kwamen geen toeristen tegen en we zagen de echte armoede waar de mensen in leefde. Ik verbaasde me vooral over de rotzooi. Ik hoop dat de wifi goed genoeg is om foto's te uploaden want gisteren lukte dat niet. Op die foto's snap je wat ik bedoel. Het strand was ook zo mooi met de zonsondergang. We hadden uitzicht op zowel Bali als Lombok. Nu zijn we weer op onze kamer. Wel een beetje paranoia voor bed bugs. Johanna had namelijk allemaal vlekjes op haar kussen en dat kan dus van bed bugs zijn. Beneden bij de receptie zeggen ze van niet maar we twijfelen of we ze moeten geloven. De nacht zal dus uitwijzen of we ze hebben. Ik ben er ook nog niet uit of ik hierna naar Lombok en Flores wil of naar Bali en Java. Dat ben ik ook van plan om morgen te gaan beslissen.

1. Lyanne:
    13 april 2017
    Wauw. Wat een mooie foto's. Ja ik krijg hier in Nederland al de kriebels van de bedbugs. Die straks altijd een setje kleding in een.plasticzak in je rugzak. Dan heb je tenminste reserve kleding. Succes met het beslissen van je vervolg reis. Dikke X
  2. Cecile:
    14 april 2017
    Ohh wauw Ilvy!! Wat maak je toch veel mee, wat een prachtige indrukken. Je rugzak komt veel voller terug met mooie herinneringen die je altijd met je meedraagt!!
  3. Opa Oma:
    14 april 2017
    Wat een prachtige foto.s een dag met herrinnerringen en veel gedoe met die bedbugs .maar die laat je maar daar ,ga lekker verder genieten vele groetjes en een dikke kus van Oma en Opa