Ho Chi Minh, dag 59

31 mei 2017 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Ik was om 1 uur gaan slapen en ik word wakker om 6:30 dus daar begint de dag al niet goed. Gelukkig ben ik daarna nog een uurtje in slaap gevallen. Maar ik word helaas nog steeds met een slecht gevoel wakker. Ik voel me weer hetzelfde als in Maleisië. Nergens zin in, weet niet wat ik wil, enz. Heb daarna in m'n bed van alles op zitten zoeken op internet, maar ik kom er nog steeds niet uit. Ik heb gewoon geen zin in het alleen reizen. Ik wil iemand ontmoeten en daarmee Vietnam doorreizen. Uiteindelijk heb ik me over m'n zelfmedelijden heen gezet. Tijdens het klaarmaken raakte ik aan de praat met een Nederlands meisje. We zijn samen gaan ontbijten in het hostel. Daarna zijn we naar het War museum gelopen. Dat was indrukwekkend om te zien. Vervolgens zijn we nog naar andere 'highlights' gelopen, maar die waren niet zo indrukwekkend. Daarna zijn we wat gaan drinken op een terrasje. Toen zijn we naar een overdekte markt gegaan. Ze hadden daar echt van alles en het was een doolhof van kraampjes. Vervolgens hebben we geluncht bij een bakker. Dat was echt super lekker en zo goedkoop. De rest van de middag hebben we rondgelopen door de vele straatjes. Ik ben niet super onder de indruk van de stad. Het is heel chaotisch en lastig met oversteken. Overal bedrading, maar verder is het niks speciaals. Daarna zijn we even gaan rusten in het hostel. Voordat we uit eten gingen, zijn we eerst naar reisbureautjes geweest om een open busticket te kopen. Hiermee kan ik dan voor 38 euro langs alle hoogtepunten met de bus. Morgen vertrek ik naar Mui Ne. Toen ik dat geregeld zijn we uiteten gegaan. Ik probeer nu gezonder te gaan eten. Dus ik heb rijst op met kip en groentes (lente-uitjes, ui, champignons en wortels). Daarna wilde we naar een skybar, maar we kwamen niet binnen omdat we slippers droegen. Toen zijn we terug het hostel gegaan om ons wat gepaster te kleding. Alles is de skybar was super fancy. Mensen die de knopjes in ligt in duwen voor je, mensen die je de weg wijzen, mensen die checken of je wel een drankje hebt. Drankjes waren overigens super prijzig. Het goedkoopst was water en daarvoor heb ik 3,50 betaald. Voor 3,50 heb ik vandaag m'n lunch en diner gehad, dus dan zie je hoe duur het is. Het was wel het wel waard want het uitzicht was super mooi en de muziek was goed. Toen ons water op was, zijn we terug naar hostel gegaan om te gaan slapen.

1. Opa Oma:
    1 juni 2017
    Alweer een ander land met zijn eigen ideeen .Geniet van de bustoer met al de bezichtigen !Het is natuurlijk weer wennen ,maar ga toch maar lekker genieten liefs xx