Komodo tour, dag 24, 25 en 26

29 april 2017 - Labuan Bajo, Indonesië

Dag 1 Komodo tour

Om 7:30 werden we opgehaald met een busje. En hij was gewoon op tijd, erg bijzonder. Ik denk dat we 2 uur daarin gereden hebben. Toen dachten we op plaats van bestemming te zijn, maar toen werden met onze groep nog eens 3 uur verder gereden. Het gekke daaraan was dat de eerste helft van de rit gewoon de weg terug was. Oftewel we zijn erg om gereden. Onderweg waren er wel hele schattige aapjes langs de weg. Onze groep bestaat uit 14 mensen. Een Deens stel, Frans stel, Spaans stel met een derde wiel erbij, Portugees stel, Indiaas meisje, Duitse jongen en een jongen uit London. In de boot liggen we met z'n alleen op het dek op een matje. Het viel me reuze mee want er is schaduw en het ligt prima. Alleen de wc is wel erg vies. We hebben de eerste dag alleen maar gevaren. We hebben vooral op het dek gelegen om daar te lezen en te zonnen. Tussendoor hebben we lunch gehad (rijst met prut, niet lekker dus). Daarna avondeten en dat was zo goed als hetzelfde. Ik zal hier wel afvallen denk ik. Later op de avond zijn we de Duitse en Engelse jongen bovenop de boot gaat liggen en hebben we naar de sterren gekeken. Ik heb vijf vallende sterren gezien dus als nu mijn wensen niet meer uitkomen dan weet ik het niet meer. Rond 10 uur zijn we gaan slapen want de volgende dag moeten we rond 6 uur weer op.

Dag 2
Ik werd iets over 6 wakker. Ik kwam moeilijk in slaap, maar ik heb uiteindelijk heerlijk geslapen. Ik heb zelfs gedroomd dat ik een relatie kreeg met Ed Sheeran. Ik snap echt niet waarom ik dat droom. Ik vind hem de beste muzikant, maar verre van aantrekkelijk. Toen ik wakker werd konden we meteen naar het ontbijt. Het waren bananen pannenkoekjes. Daar maak je erg blij mee. Helaas kreeg je er maar 1 dus echt vullend is het niet. Om 7 uur kwamen we aan bij onbewoond eiland. We moesten er naartoe zwemmen. Daarna gingen we met z'n alleen twintig minuten door de jungle lopen. We kwamen uit bij een hele mooie waterval. Toen begon het avontuur. We zijn omhoog geklommen op de waterval. Het was redelijk spannend want als je valt zal er weinig van je over zijn. Het is ons allemaal gelukt. Dat was erg leuk om te doen. Daarna zijn we rondom de boot een tijdje gaan snorkelen. Niet een hele bijzondere onderwaterwereld maar wel leuk. Vervolgens hebben we weer de hele dag op de boot gezeten. Weer met vies eten. Ik heb vooral geslapen en gelezen. Nu komt het allermooiste..... IK HEB DOLFIJNEN GEZIEN!!!!! Er kwamen gewoon dolfijnen redelijk dicht bij de boot. Je snapt wel dat m'n dag niet meer stuk kon. Ook de zonsondergang is prachtig hier. Soms verveel ik me hier omdat er niks te doen is, maar het is ook fantastisch. Nu al een hele bijzondere ervaringen en dat wordt alleen nog maar meer want komende dagen gaan we meer dingen doen.

Dag 3

We werd wakker met uitzicht op allemaal hele groene eilandjes. Zwemmend gingen we naar toe om vervolgens te hiken naar de top. En de top was hoog kan ik je vertellen. Het was zwaar, maar toen we boven waren was het dat allemaal waard. Toen wist ik alleen nog niet hoe zwaar de tocht naar beneden zou zijn. Het was super steil met losliggende stenen en verschillende kuilen die je door het gras niet kon zien. Ricky en Tessa waren ook gevallen. Ik gelukkig niet maar wel over schrammen. Het voordeel was wel dat daarna de zee in mogen nog fijner was dan normaal. Onze volgende stop was bij Manta point. Mijn tweede kans om met Manta's te zwemmen. Dat was erg vet. Ze zwommen gewoon onder me. Helaas is m'n snorkel wel kapot gegaan dus daardoor was het snorkelen niet zo ontspannen. Daarna gingen we door naar Pink Beach die niet pink was. Blijkbaar wordt het strand wel roze bij zonsondergang, maar zo lang bleven we niet. Vervolgens kregen we de kans om met een bootje naar een kleine dorpje te gaan dat helemaal afgelegen is. Dat was interessant om te zien en we waren vooral blij dat we daar wat eten konden halen. Toen kwam het leukste van de dag. WE HEBBEN EEN KOMODO DRAGON GEZIEN. In dat dorpje op de begraafplaats liep er gewoon een rond. Dat was zo onverwachts en bijzonder. Vooral ook omdat het zo dichtbij was en gewoon in het dorp. Daarna hebben we nog met z'n vijven kaartspelletjes gedaan en daarna zijn we verstoppertje gaan spelen. In het begin was dat grappig, maar toen werd het later en probeerde mensen te slapen. Ik voelde me niet comfortabel om dan de hele tijd tussen iedereen door te lopen met mijn zaklamp om hun te zoeken. Hun gaven daar niks om dat anderen daar last van hebben, maar ik wel. Je hoort gewoon rekening te houden met elkaar. Dus ik ben gewoon op m'n bed gaan liggen en ben dit gaan schrijven.

Het verslag van de laatste dag van de tour zet ik er later op want de dag is nog niet voorbij.

1. Monique:
    29 april 2017
    Wat super om te lezen! Wat een avonturen rijker, dat neem je altijd met je mee. Knijp af en toe in je arm of je niet droomt want je maakt een unieke reis! Xx
  2. Opa Oma:
    29 april 2017
    Geweldig maar het is maar goed dat ik het niet allemaal zag, Ilvy wat vind ik dat knapppp een belevenis dat altijd bij je blijft GEWELDIG 'veel liefs Opa Oma
  3. Pleunie:
    29 april 2017
    Je kan zo een heel boek gaan schrijven met alle bijzonderen dingen die je meemaakt in nog niet eens 1 maand!!! Wat leuk om zo je verhalen te lezen, en wat zal dit het allemaal waard zijn. 1 nadeel je maakt mij echt mega jaloers. En ja met ed sheeran trouwen dat maakte je verhaal voor mij hier compleet In dromen ben je ontzettend goed maar geloof het of niet het is allemaal werkelijkheid! Geniet er van