Krabi, dag 85

26 juni 2017 - Krabi, Thailand

Ik heb weer een super slechte nacht gehad. Ik kon niet in slaap komen. Ik ben zo verkouden dat alles dicht zit en m'n hoofdpijn kwam ook weer opzetten. Uiteindelijk heb ik een pijnstiller gepakt om 3 uur en toen ben ik in slaap gevallen. Ik ben niet voor niks hierheen gevlogen dus m'n lijf kan wel ziek willen zijn, Mara ik werk daar niet aan mee. In de ochtend was de hoofdpijn gelukkig weg. Eerst zijn we ontbijt gaan halen in de 7eleven. Daarna zijn we doorgegaan naar het strand. Maar door het regenseizoen is er geen strand meer over. Als het vloed is dan is alles zee. We hebben daarom de boot genomen naar Railey Beach. Echt een super mooi strand. Wel is het jammer dat je voor alle stranden nu de boot moet nemen en dat is nog best prijzig. We hebben een tijdje op het strand gelegen. Daarna zijn we gaan lunchen. Ik had Thaise pancakes besteld , die zijn zo lekker. We aten die 5 jaar geleden en Thailand ook en ik was bijna vergeten hoe lekker ze zijn. Vervolgen zijn we over het eiland gaan wandelen. We kwamen op een plek waar locals leven. Het is echt een vuilnisbelt daar, ongelooflijk. Toen kwamen we uit bij een cave. Het was een grot met allemaal houten piemels. Ik weet niet het precieze verhaal, maar het heeft met het boeddhisme te maken. Er komen ook mensen daar om bij die piemels te bidden. Echt heel gek om te zijn. Verder was daar een super strand bij. We hebben daar lekker in de zon gelegen. Ik was wel zo stom om geen kleedje mee te nemen, maar gelukkig kon ik bij haar erbij liggen. We hadden ook zo'n geluk met het weer want het had helemaal niet geregend. En de temperatuur is heerlijk. Vergelijken met Vietnam is dit echt perfect. Wel was het best vermoeiend, want ik had best wel last dat alles dicht zat. Op de terugweg naar ons hostel ben ik nog naar een apotheek gegaan om meer pijnstillers te halen. Thuis gebruik ik ze nooit, maar ik kan anders deze dagen niet doorkomen helaas. We zijn nog even naar het hostel gegaan en daar gingen we uiteten. We waren bij een random tentje gaan zitten. Het duurde letterlijk uren voordat we eten kregen. Het eten smaakte wel goed trouwens. Het was ongeveer half 10 toen we klaar waren en toen zijn we naar het hostel gegaan. Ik wil eigenlijk een deze dagen nog naar Koh Phi Phi. Ze zeggen ook dat je daar goed kunt feesten, maar als ik me zo blijf voelen is dat niet verstandig. Daarom denk ik dat ik maar een dagje daar heen ga om aan het strand te liggen. Het nadeel van hier is dat ik nu dus altijd een boot moet boeken om ergens heen te gaan. Dat is ook allemaal best chaotisch en onduidelijk dus dat is ook iets minder fijn als je alleen bent. Ik wacht in ieder geval af hoe ik me morgen voel en dan bepaal ik wat ik ga doen. Er zijn ook nog geen nieuwe mensen op de kamer dus dat wordt sowieso een dagje voor mezelf. Ik ga nu proberen te slapen. Hopelijk gaat dat beter dan gisteren.

1. Astrid Tax:
    26 juni 2017
    Beterschap Ilvy, hopelijk toch nog een beetje genieten de laatste dagen! Een hele goede reis terug, met je overvolle backpack :) ✈️
  2. Opa Oma:
    26 juni 2017
    Och wat vervelend dat je niet goed voelt luister naar je lichaam en dan komt het wel in orde beterschap liefs Opa Oma xx.
  3. Lyanne:
    26 juni 2017
    Slaap lekker en morgen gezond weer op.