Krabi, dag 88

29 juni 2017 - Krabi, Thailand

Ik schrijf deze blogpost nu vanaf de iPad, omdat mn telefoon het begeeft. Door alle scheuren in het scherm kan ik niet goed meer typen dus het wordt echt tijd dat ik naar huis kom. Meteen aan het begin van de tour had ik al spijt. Ik zat met alleen maar Aziaten en een paar Spaanse koppels die geen engels konden. Ik werd ook de hele tijd aangestaard door de Aziaten dus echt op mijn gemak voelde ik me niet. Hierdoor ging ik natuurlijk niet mijn laatste dag laten verpesten. We hebben super veel gezien in een relatief korte tijd. Hierdoor was het wel een gehaaste tour. We gingen bijvoorbeeld naar Monkey Beach maar dan mochten we alleen even snel vanaf de speedboat foto's maken en dan moesten we weer door. Dit was op een aantal ander plekken ook zo. We zijn door een blauwe lagoon gevaren en ik heb nog nooit zo'n blauw zeewater in mijn leven gezien. Het was echt adembenemend mooi. Helaas was het hier te gevaarlijk om te zwemmen dus mochten we ook alleen foto's vanaf de boot maken. Bij Maya Beach mochten we wel van de boot af. Dit is het meest bekende strand van de Koh Phi Phi eilanden denk ik. Dit komt allereerst doordat het prachtig wit strand heeft met helder blauw water en omgeving is door rotsen en veel groen, maar ook doordat de film 'the beach' met Leonardo Dicaprio hier is opgenomen. Er waren daardoor genoeg Aziaten en andere toeristen op het strand te bekennen. Het is me als nog gelukt om foto's te maken zonder dat er mensen op stonden. Ik vond dit het mooiste van de hele dag. We zijn ook nog naar Koh Phi Phi zelf geweest. We hadden daar een uur en we moesten daar ook lunchen. Uiteindelijk bleef er nog een halfuur over voor vrije tijd. In de tijd ben ik naar het strand gelopen. Ik ben daar 10 minuten geweest en toen moest ik weer teruglopen naar de boot. Dat was echt het nadeel van de tour, want ik wilde ook graag nog even op het strand liggen maar daar was gewoon geen tijd voor. Rond 16 uur was de tour afgelopen. Ik ben toen meteen gaan douchen en heb mijn handdoek ingeleverd zodat ik mijn borg terug zou krijgen. Zo kon ik dan de shuttle voor de volgende ochtend betalen. Als avondeten heb ik van mijn laatste geld wat broodjes gehaald bij de 7eleven. Wel jammer dat ik de laatste dagen geen geld had om nog te genieten van alles wat ik moet gaan missen zoals verse fruit sapjes, roti pancakes, enz. De rest van de avond ben ik series gaan kijken in bed en op tijd gaan slapen zodat ik fit ben voor de lange reis naar huis.

1. Monique:
    30 juni 2017
    Wat kun jij terug kijken op een bijzondere reis! Mooie dingen gezien, nieuwe contacten gelegd, geproefd van culturen en het leven ervaren met zijn ups en downs. Alles zelf georganiseerd. Ervaren wat een krachtig en mooi mens jij bent! Je dromen en je hart heb je gevolgd. Wij boffen dat we je weer live mogen omarmen en kijken uit om al je verhalen te horen en je foto's te bekijken! Tot morgen. X je trotse ouders.
  2. Ard Nieuwenbroek:
    30 juni 2017
    Een goeie terugeis gewenst. Graag tot volgende week!
  3. Elise:
    30 juni 2017
    Grappig dat Ard schrijft een terug eis, want dat is natuurlijk wel een voorwaarde als je zo lang weggaat; heelhuids terug komen! Goeie reis en nu lekker hier komen genieten van alles waar je blij van wordt. X
  4. Elise:
    30 juni 2017
    Wat grappig dat Ard terug eis schrijft, want dat is naturlijk wel een voorwaarde als je zo lang rondreist; heelhuids terug komen! Goeie reis en nu hier komen genieten van alle dingen waar je blij van wordt. X
  5. Elise:
    30 juni 2017
    haha, ook weer overdreven om twee keer hetzelfde te zeggen ;)
  6. Inge Rovers:
    30 juni 2017
    Ilvy, ik wens je een goede terugreis. Het was heerlijk om je belevenissen de afgelopen 3 maanden te mogen volgen. Je geld is dan wel op maar je gaat toch als een rijker mens naar huis! Tot snel.X
  7. Karel:
    30 juni 2017
    Ik vind het onderhand ook eens tijd dat je naar huis komt. :)
    Groetjes Ome Karel ; ) : )
  8. Opa Oma:
    30 juni 2017
    De laatste tour was een snelle vlug dit vlug dat ,maar3 maanden Touren heb je ontzettend kunnen genieten je komt als een rijk mens thuis wij kijken er ook echt naar uit op je thuiskomst en hangen aan je lippen van al je verhalen we wensen jou een goed reis!!! Dikke kus Opa oma xx