Singapore, dag 89

30 juni 2017 - Singapore, Singapore

Het is een beetje een gekke dag. Vandaag is de dag dat ik naar huis. Vandaag is de dag dat ik voor de laatste keer een blogpost schrijf. Vandaag is de dag dat deze periode van drie maanden wordt afgesloten. De hele dag ben ik aan het reizen geweest. Vanochtend stond ik om 8 uur op om mijn tas in te pakken. Om half 10 werd ik opgehaald om naar het vliegveld te gaan in Krabi. Ik heb nog nooit zo'n amateurisme vliegveld gezien. Het duurde erg lang bij de check in balie. Ze gebruikte nog pen en papier en alle bagage stond op de grond achter hun. Er was maar een gate genaamd gate 1,2 en 3. De stoelen waar je op kon wachten waren helemaal gescheurd en kapot. Ook leuk om nog aan het einde mee te maken. Daarna kwam ik aan in het moderne Singapore. Het duurde enorm lang bij de paspoort controle waardoor ik pas om 16 uur klaar was met alles. M'n backpack was zelfs al van de band afgehaald want de volgende lading moest er op. Eerst ben ik een donut gaan eten want daar hadden ze banken dus kon ik comfortabel zitten. Daar heb ik een tijdje gezet tot ik zin kreeg ik mijn chips. Toen ben ik verplaats zodat ik m'n eigen eten kon eten. Ik heb wat Netflix gekeken. Rond half 8 kreeg ik honger. Niet geschoten is altijd mis dus ik ging kijken of ik al kon inchecken zodat ik niet met m'n bagage hoefde te sjouwen. Ik had geluk want ik kon meteen inchecken. Ik ben uiteindelijk ben de Subway gaan eten want ik had echt geen zin in rijst en verder was er niks. Ik had nog redelijk wat geld over, maar met inwisselen blijft er niet heel veel meer van over. Het leek me daarom beter om mezelf voor de laatste keer te verwennen hier. Ik heb een boek gekocht en een lekkere smoothie gehaald. Ook heb ik als laatste nog een lipstick gekocht.... Ik had met mezelf afgesproken dat ik niet zoveel makeup meer ging kopen en eerst m'n eigen makeup zou opmaken. Dat gaat dus in als ik in Nederland ben. Nu zit ik bij de gate en ben ik klaar om te boarden. Lekker slapen en een filmpje kijken en voor ik het weet ben ik straks in Amsterdam.
Ik wil ook nog even zeggen hoe bijzonder en fijn ik vind dat jullie allemaal mijn blog bleven lezen en lieve reacties achter lieten. Ik vind het fijn om te merken dat jullie allemaal zoveel interesse hebben en op deze manier deel waren van mijn avontuur. Ik vond het ook super leuk om elke dag mijn blog te schrijven. Grote kans dat ik het misschien wel ga missen als ik thuis ben. Ik ben heel dankbaar voor deze hele reis en alles wat ik heb mogen leren. Dit is denk ik een van de al dan niet de beste keuze die ik in mijn leven heb gemaakt. Nu ben ik klaar voor het volgende avontuur, mijn leven thuis en een nieuwe studie. Voor nu is dit de laatste post, maar wie weet bij een van m'n volgende reizen..... want die zullen hoe dan ook volgen.
Dankjewel allemaal en tot snel!
Liefs Ilvy xxx

1. Lyanne:
    30 juni 2017
    Super mooi omschreven. Wij kijken er naar uit dat je weer thuis bent. Slaap lekker in het vliegtuig en tot straks. Dikke kus xxx
  2. Karel:
    30 juni 2017
    We gaan niet klef doen maar we zijn blij je straks weer te horen en te zien. Ome Karel.
  3. Opa Oma:
    30 juni 2017
    Geweldig en kijken uit naar je thuiskomst.Wij zijn vandaag teruggekomen van de camping en waren blij verrast van de mooie kaart die we van jou ontvingen .het ontroerde ons We houden van je en tot morgen liefs Opa Oma xx
  4. Ellen:
    1 juli 2017
    Aan alle dingen komt een eind. Ik vond het leuk om regelmatig je blog te lezen. Bedankt voor alle mooie verhalen goede reis terug en tot snel!