Kuala lumpur, dag 5

7 april 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Dag 5
Vanochtend de bus genomen naar Kuala Lumpur. De busrit duurde maar 2 uurtjes. We werden ergens buiten de stad afgezet. Ik had al gekeken of het mogelijk was om vanuit daar met het openbaar vervoer naar mijn hostel te gaan. Dat bleek mogelijk maar duurde heel lang en veel lopen dus dat werd een taxi. Ik liet de taxi chauffeurs het adres zien en ze zeiden alleen dat het geen volledig adres was en dat ik die eerst moest zien te krijgen. Ik kreeg al lichte paniek want bellen of internet gebruiken is hier super duur. Ze bleven me toch helpen en hadden zelf op hun telefoon gekeken en het gevonden. Toen ik in de taxi zat had ik gelukkig door dat de taxi chauffeur de taxi meter niet had aangezet. Hij deed de meter wel aan toen ik er om vroeg. Uiteindelijk 3 kwartier in de taxi gezeten denk ik (kostte me 8 euro).  In m'n hostel aangekomen bleek dat ik de enige was in de kamer. Zo leer ik nooit mensen kennen.... Rond 17 uur ging ik m'n kamer uit om de stad in te gaan. Het doet me een beetje aan New York denken. Zoveel verkeer, wolkenkrabbers, maar dan tropisch. Ik ben gaan wandelen naar de Petronas Twin Towers. Eenmaal daar aangekomen begon het super hard te regenen. Zulke regenbuien hebben wij in Nederland nooit. Gelukkig was er genoeg plek om te schuilen. Het bleef maar regenen dus ging ik de Mall in. Toen kwam ik de hemel op aarde tegen voor mensen die van boeken houden. Een boekenwinkel zo groot als Ikea bijna. Bijna allemaal Engelstalige boeken, erg jammer dat ik er niet eentje kon kopen. Daarna ben ik een groente smoothie gaan halen (vindt mama vast fijn om te lezen dat ik ook vitamines binnen krijg). Onderhand was het droog dus ben ik het park in gegaan met mooi uitzicht op de Petronas Twin Towers. Ik had gewacht tot het donker was. Dan begon ook de fontein show met allemaal kleuren en alles was mooi verlicht. Een mooie afsluiting van de dag!

1. Lyanne:
    7 april 2017
    Ja prachtig de kleuren in de fontein. Erg leuk om je zo te volgen en te lezen wat je elke dag doet en mee maakt. Het weekend gaat hier beginnen. De werkweek zit erop. We houden contact. Xxx
  2. Inge Rovers:
    8 april 2017
    Keep on smiling!! X
  3. Ellen:
    8 april 2017
    Leuk om je te volgen Ilvy. Blijf schrijven! En geniet van alles wat je meemaakt!