Kuta, dag 20

22 april 2017 - Kuta, Indonesië

Waar moet ik beginnen. Wat een dag. In de ochtend (rond 8 uur) gingen we ontbijten. Ik had een bananen pannenkoek met chocoladesaus. Heb ik hier ook al vaker op. Daarna gingen we naar het dichtstbijzijnde strand. Het strand viel heel erg tegen. Er lag niemand op het strand, super veel zwerfhonden en veel verkopers. Alle andere mooie stranden waren niet te voet te bereiken. Ook kreeg ik last van m'n melkallergie dus ik was even gaan zitten om bij te komen. Gelukkig viel het mee en ging het redelijk snel over. Toen zag wij twee meisjes naar het strand toe lopen. We hadden ze aangesproken en uiteindelijk hebben we met hun een scooter gehuurd en zijn we naar een mooi strand gegaan. De weg er naar toe was zo mooi. Zoveel groen, rijstvelden en vol met palmbomen. Het strand was ook erg mooi. We hebben daar tot ongeveer 14 uur gelegen en gezwommen. Ondertussen was er ook een ander meisje uit ons hostel bij komen liggen. We besloten met z'n vijven te scooteren naar een strandje verderop. Daar ging het helaas mis. Onze scooter was leeg dus we moesten ergens fuel halen. Charlotte (degene bij wie ik achterop zat) stopte om te kunnen afslaan naar een plek waar ze dat verkopen. Blijkbaar had dat andere meisje dat niet gezien waardoor ze vol tegen ons aanreed. Ik dacht echt hier ga ik. Het was zo'n harde klap, maar gelukkig vielen we niet. Ik heb wel m'n billen heel hard gestoten want door de klap kwam ik met m'n billen heel hard op het ijzer terecht. Het meisje dat tegen ons aanbotste was wel gevallen. Haar elleboog en teen waren open. De locals kwamen allemaal meteen naar ons toe. Ze waren zo behulpzaam. In het begin na het ongeluk was ik even weggelopen want ik werd zo misselijk. Ik denk dat het kwam door de schrik in combinatie met de hitte. Met mij ging het al vrij snel goed, maar dat andere meisje voelde zich nog draaierig. Op een gegeven moment zaten alle locals om ons heen. Het was namelijk een klein dorpje waar nooit iets gebeurde. Het was zo'n grappig gezicht want ik denk dat er zo'n 20 man om een zat en ons alleen maar aanstaarde. Verder werden we super goed geholpen en hebben we daar een tijdje gezeten om bij te komen. Toen zijn we terug gereden naar ons hostel. Daar hebben Tessa en ik twee Amerikaanse jongens leren kennen. We hebben met hun een tijdje zitten kletsen. Uiteindelijk zijn we met hun en de andere drie Duitse meisjes (waarmee we naar het strand waren) uiteten geweest. Daarna hebben wij nog met de jongens wat gegeten en gedronken. Helaas gaan ze morgen alweer weg. Wat we morgen gaan doen weten we nog niet aangezien alles best ver weg is en wij dus allebei geen scooter durven te rijden (nu al helemaal niet meer). Het was dus weer een dag vol avonturen.

1. Opa Oma:
    22 april 2017
    Kuta dag was een dag met de a eraf maar het is wel heel avondtuurlijk geweest ,maar wie weet komt er toch nog iets leuks op jullie pad en met de billen hoop ik dat het snel beter word !!! Gr. OpaOma xxx
  2. Lyanne:
    23 april 2017
    Blij dat er geen ernstige letsels zijn. Die billen kunnen wel tegen een stootje. Morgen weer veel plezier en een veilige dag.
  3. Elise:
    23 april 2017
    Hoi Ilvy, ja dat scooter rijden is niet voor iedereen weggelegd. Gelukkig zijn er meer middelen om het eiland goed te kunnen zien. Nu je weer op Bali terug bent zeg ik het nog maar een keer; de downhill fietstocht. Dat vind ik zo'n leuke activiteit. Je kunt het als dagtochtje boeken.
    Hoop weer veel ( veilige) verhalen te mogen lezen. groetjes!!
  4. Ard Nieuwenbroek:
    23 april 2017
    Misschien is het raar te zeggen: toch geniet ik van juist deze verhalen....Hebben een grote betekenis.
    Nog veel plezier daar...