Nusa Lembongan, dag 14

16 april 2017 - Nusa Lembongan, Indonesië

De nacht was verschrikkelijk. Ik heb tot ongeveer half 4 's nachts wakker gelegen. Het was heel heet en ik ben ook lek gestoken door muggen omdat we geen deur hadden denk ik. Ik werd uiteindelijk, na een paar keer tussendoor wakker te zijn geworden, om 9 uur wakker. Meteen aan de receptie gevraagd wat de mogelijkheden waren, maar dat was allemaal lastig vanwege feestdagen. De shuttlebus kwam daardoor niet, waardoor de enige mogelijkheid een taxi was. Ik pak altijd het liefst een Uber want dan weet je dat het veilig is en word je niet opgelicht. Volgens de vrouw van de receptie mochten Ubers niet in Ubud komen. Toen bleek ook nog dat ze geen boot kon boeken dus dat ik zelf maar bij de haven moest kijken of ik er een kon vinden. Ik had een Amerikaan leren kennen tijdens het ontbijt en hij zei dat je gewoon een Uber kon nemen als je het onopvallend deed dus ik dacht ik ga het maar gewoon proberen. Dat was gelukt en kostte me ook veeeeel minder dan bij de lokale taxi. Het scheelt meer dan het dubbele. Aangekomen bij Sanur ben ik naar een kantoortje gegaan en die zeiden een heel duur bedrag voor de boot. Dus ik had er al wat afgekregen, maar toen zag ik in het kantoortje twee andere meisjes dus ik dacht ik ga aan hun vragen hoeveel hun betalen. Dat bleek nog minder te zijn dus ik zei dat tegen hun en toen kreeg ik het voor dezelfde prijs. Het hostel had ik nog niet geboekt maar ik had online gezien dat ze nog plek hadden dus dat komt goed. Toen ik in dit stadje rond liep kwam een bordje tegen met daarop 'friet van Piet' en 'bier hier'. Ik voelde me bijna thuis, was wel grappig om te zien. Toen we met de boot aankwamen op het eiland (Nusa Lembongan) moest je met een taxi naar je hotel omdat het allemaal 'ver weg' (het eiland is 8 km2) was. Hier moest ik 'veel' geld voor betalen dus dat was een tegenvaller. M'n hostel had gelukkig nog plek en het is er erg mooi en netjes. Ik slaap met een ander meisje op de kamer, die ik nog niet ontmoet heb. Het is hier wel veel 'jungle' dus dat is wel spannend in het donker. Toen ik hier aankwam ben ik meteen naar het strand gegaan (dream beach), erg mooi maar ik was m'n handdoek vergeten. Toen ben ik doorgelopen naar de Devil's Tear en dat was echt fantastisch om te zien. Dat zijn rosten was de golven heel hard tegenaan klappen. Dat zorgde ook voor mooie regenbogen in de zee. En er zwemmen gewoon schildpadden aan de kust. Dat vond ik zoooo leuk om te zien. Dit is tot nu toe de mooiste plek waar ik ben geweest. Het is echt een paradijs. Veel groen, echt helder blauw water en witte stranden. Niet te vergeten het is nog niet verpest door het toerisme. Ik heb gelezen dat dit eiland het Bali van 20 jaar geleden wordt genoemd. In de avond ben ik binnen gebleven omdat ik het toch niet zo fijn vond om in m'n eentje in het donker op pad te gaan. En ik kan ook best wat slaap gebruiken. De wifi is hier overigens heel slecht dus ik denk dat ik geen foto's kan uploaden.