Nusa Lembongan, dag 15

17 april 2017 - Jungutbatu, Indonesië

Vandaag heb ik een heerlijk dagje gehad. Het is echt een super fijn hostel. Vanochtend om 9:15 stond de schoonmaakster al voor de deur. Ik heb gisterenavond mijn kamergenootje ontmoet. Het is een Spaans meisje van 20 jaar die ook toerisme studeert. Op dit moment woont ze in Sydney voor haar studie, dus erg interessant. Vanochtend bij het ontbijt heb ik een Duits meisje van 24 leren kennen waar ik de hele dag mee op pad ben geweest. We hadden een scooter gehuurd en zijn zo het eiland rond geweest en ook het eiland hiernaast. De eilanden zijn verbonden met een brug. Die is sinds kort weer open want vorig jaar was die ingestort met doden tot gevolg. We zijn naar erg mooie uitkijkpunten geweest. Vooral Blue Lagoon was prachtig. Het water is zo helder en blauw dat ik me erover blijf verbazen. Het fijne is ook dat er geen verkeer op de 'weg' is behalve scooters. Het is niet echt weg te noemen namelijk want overal zitten kuilen en bobbels. Dus het rijden met de scooter was al een avontuur (ook al zat ik achterop). Het is ook helemaal niet te toeristisch. Bij zo'n uitkijkpunt staan hooguit 8 andere toeristen. Ik denk als mensen aan een paradijs denken dat mensen dit eiland voor zich zien. Ik vind dit tot nu toe het mooiste wat ik van de wereld heb gezien denk ik. Maar goed genoeg over hoe mooi het hier is want dat is nu wel duidelijk. Na onze tour over het eiland hadden we een bedje gehuurd en hadden we de middag aan het strand gelegen. Daarna zijn we bij een super schattig typisch Indonesisch restaurantje gaan eten. Toen moesten we in het donker terug met de scooter, maar we kregen het licht niet aan van de scooter. Dus toen heb ik met de zaklamp van m'n telefoon geschenen. Uiteindelijk kwam er local naar ons toe en die drukte op een knopje toen hadden we ineens licht. Dus dat was super fijn want op zulke slechte wegen in het donker door de jungle is geen pretje. Morgenvroeg ga ik met 3 andere meiden uit het hostel snorken en als het goed is gaan we dan Manta roggen zien. Ik ben heel benieuwd!