Ubud, dag 13

15 april 2017 - Ubud, Indonesië

Ik ben gisteren nog iets grappigs vergeten te vertellen in mijn verslag. Johanna en ik lagen aan het strand en er kwam een groep vrouwen naar ons toe of we met hun op de foto wilde. Dat was de eerste keer dat dit mij in Azië is overkomen. Ze gaf ook allemaal poses aan die we moesten doen. Die vrouwen kwamen van het eiland Borneo en probeerde met hun gebrekkig Engels gesprekken met ons te voeren dus dat was erg grappig om mee te maken. Vanochtend heb ik m'n laatste lekkere ontbijt op bij dit hostel (toast met banaan en chocoladesaus en fruitsalade). De boottocht verliep prima, gelukkig niet ziek geworden. Daarna met een shuttlebus naar Ubud gebracht. De bus had geen airco dus dat was even wennen. Ik werd midden in het centrum afgezet. Normaal zijn er overal genoeg taxi's te vinden, maar ik kon niks vinden. Nu blijkt dat het een feestdag is waardoor veel mensen niet werken. Uiteindelijk ben ik bij een mannetje achterop de motor gegaan. Dat was me nogal een avontuur, maar is allemaal goed gekomen. M'n hostel vind ik tot nu toe niet zo fijn. Ik heb geen airco en geen deur, maar een gordijn. Ik zit nu met drie andere Nederlandse meisjes op een kamer, maar die vertrekken morgenochtend weer dus daar heb ik niks aan. En tot nu toe heeft er nog niemand anders geboekt voor komende nachten, oftewel ik ben weer alleen. Dat vind ik al helemaal niet fijn omdat ik hier niks in de buurt is. Voor de meeste dingen heb je een taxi of een scooter nodig. En taxi voor de hele dag in je eentje is te duur en een scooter ga ik niet aan beginnen met mijn klungeligheid. Dus ik zit eraan te denken om misschien te verhuizen of naar een andere stad te gaan. Ondertussen zag ik op facebook een berichtje voorbij komen van een meisje dat een reismaatje zocht voor Lombok en Flores en dat zijn nou net de eilanden waar ik het liefste heen wil. Het toerisme is daar nog niet zo ontwikkeld en dat vind ik heel leuk, maar niet om alleen heen te gaan. De kans dat ik daar andere backpackers ontmoet is nog kleiner. Ik heb dat meisje een berichtje gestuurd en zij wil de 21e naar Lombok. Dus mocht het allemaal doorgaan dan gaan we dat samen doen. Ik heb nu besloten dat ik hier niet wil blijven dus zoals het er nu voor staat ga ik morgen naar het eiland Nusa Lembongan. Lijkt me super mooi en mocht ik niemand tegenkomen dan ik me daar in m'n eentje wel vermaken. Helaas heb ik in dit hostel 3 nachten geboekt en kan ik niet annuleren dus ben ik wel m'n geld kwijt. Ik ga morgen even met de receptie bespreken wat mogelijk is en dan zie ik wel wat ik ga doen. Het valt allemaal niet mee die keuzes maken....