Roadtrip Australia, dag 40, 41, 42 en 43

16 mei 2017 - Tyagarah, Australië

Roadtrip dag 5

Al ons eten was op oftewel we gingen als eerste naar een supermarkt. Vervolgens gingen we naar de Blue Mountains. Helaas was het bewolkt maar alsnog zoooo mooi. Hanna en Flo gingen met z'n tweeën op pad. Tess en ik hebben een wandeling gemaakt met super mooie uitzichtpunten. Het is wel een beetje wennen met Hanna erbij. Ze doen namelijk alles met z'n tweeën, praten veel Duits en ze gedragen zich niet als 'gewoon' vrienden. Een paar uur later zijn we met Flo hierover gaan praten. Dat was een goed gesprek dus ik denk dat het nu wel beter zal gaan. Ondertussen zijn we naar de bibliotheek gegaan om daar al onze spullen op te laden, het echte backpackers leven. Tess en ik hadden besloten om in de nacht te gaan rijden naar Byron Bay, 950 km. We zijn rond half 9 vertrokken. De hele nacht zijn Tess en ik wakker gebleven en hebben we gereden en de ander deed dan de navigatie. Ik heb voor het eerst in m'n leven Red Bull op, maar ik had niet het idee dat het werkte. Het was heel rustig op de weg, maar we hebben wel regelmatig dode koala's langs de weg gezien. Rond 6:30 kwamen we aan op onze campsite. Toen zijn we natuurlijk meteen gaan slapen en 'morgen' gaan we Byron Bay in.

Roadtrip dag 6

Ik heb tot ongeveer 12 uur geslapen. Het was vanuit onze campsite nog een uur naar Byron Bay, maar de weg was afgesloten. Net vandaag moeten ze een triatlon houden hier. Hierdoor moesten we een heel stuk omrijden. Ik heb de hele weg geslapen dus mij maakte het niet uit. Rond half 3 kwamen we aan in Byron Bay. Eerste gingen we de camper een beetje schoonmaken en douchen. Vervolgens zijn we het stadje in gegaan. Daar heb ik zoete aardappel frietjes gegeten, heerlijk! Toen zijn we Indie travel, een reiskantoortje. Hanna wil namelijk gaan skydiven. Ik zou dat ook super graag doen, maar ben niet bang want het is veel te duur. Toen we daar zaten hebben we ook meteen informatie gekregen over onze andere plannen. We hebben daar wat dingen geboekt. We gaan de 20e naar Fraser Island voor drie dagen. Dat moet echt een van de mooiste dingen van de wereld zijn. We gaan dan met een 4x4 en een gids met een groep van 25 personen het eiland over. We slapen dan in tenten midden op het kamp. Omdat het allemaal zo duur is heeft ze ons een 3-daagde Everglades trip gratis erbij gegeven. Het kost me een vermogen, maar we hoeven dan wel een week verder niks uit te geven. Ik heb het geluk dat ik een mooi bedrag van de belasting heb gekregen waardoor ik me dit nu kan veroorloven. Om het te vieren hebben we daarna wat drank gekocht en zijn we in de camper wat gaan drinken en kletsen. Het regent namelijk al de hele dag. Rond 23 uur zijn we gaan slapen.

Roadtrip dag 7

Ik kan niet geloven dat we al een week bezig zijn. De tijd gaat zo snel en dat is een goed teken. Het regende vandaag de hele dag. We zijn naar het dorpje Nimbin gereden. Dat is de enige plek in Australië waar wiet legaal is. Het is net alsof je in een film stapt. Het is een dorp vol verslaafde. Ik heb m'n ogen uit gekeken. Daarna zijn we weer terug naar Byron Bay gegaan en daar hebben we gedronken en spelletjes gespeeld. Byron Bay is trouwens een super leuk stadje. Er zijn heel veel hippies. Overal is muziek en 'aparte' mensen. We vertrekken hier dinsdag pas omdat we het hier zo leuk vinden.

Roadtrip dag 8

We hebben de hele dag aan het strand gelegen. Het was ineens super lekker weer. Ik ben zelf de zee in geweest. Die was overigens ijskoud. Ook moesten we gebruik maken van de openbare strand douches die echt ijskoud waren. Daarna zijn we naar de vuurtoren van Byron Bay geweest om daar van de zonsondergang te genieten. Terwijl we daar waren zagen we een stel dat verloofde en een provisioneel fotoshoot. Daarna zijn we opzoek gegaan naar water, want onze watertank is leeg en in deze omgeving is nergens drinkwater te vinden. We hadden alle omliggende tankstations geprobeerd. Uiteindelijk zijn we in een klein dorpje bij de brandweer terecht gekomen. Die mensen waren zo behulpzaam. We kregen niet alleen water maar mochten ook onze vaat afwassen met warm water. Daarna kregen we nog een hele rondleiding van de truck. Echt super interessant en die man zat helemaal vol passie wat zo leuk is om te zien. Dit soort dingen maken het reizen extra bijzonder. Verder zijn alle mensen in Australië zo aardig en behulpzaam. Ik ben nog nooit op een plek geweest waar mensen zo aardig zijn. In de avond zijn we naar Reggae night geweest. Dat was wel grappig om mee te maken. Alleen bijzondere types en mensen die gek dansen. We zijn op tijd terug gegaan, want morgen gaat Hanna skydiven in de ochtend. Ik wil dat ook super graag doen, maar niet nu. Het is namelijk bijna 400 euro als je wil dat er foto's en filmpjes van je gemaakt worden.

1. Opa Oma:
    16 mei 2017
    Ja ik lees dat je echt vanalles meemaakt en dan val je van de ene verbazing in de andere.en met al de vriendelijke mensen die jullie hulp aan bieden is het boffen Geniet nog lekker groetjes en een dikke kus Opa Oma xx