Roadtrip Australia, dag 44 en 45

18 mei 2017 - Eagle Farm, Australië

Roadtrip dag 9

We moesten erg vroeg op want Hanna ging skydiven. Ze werd opgehaald met een busje en wij zouden er achteraan rijden. Uiteindelijk sloeg het busje af dus deden wij dat ook. Maar toen ging het busje ineens achteruit. Wij konden nergens meer heen, want aan de zijkant zat bos en aan de achterkant waren de auto's. We zagen het busje onze rechterkant binnenrijden. Gelukkig viel alles uiteindelijk mee. Alleen onze camper is flink beschadigd aan de buitenkant, maar niks is kapot en iedereen is ongedeerd. De man van het busje was ook erg behulpzaam. Ik heb toen naar Juicy (waar we onze camper hadden gehuurd) gebeld en ze hebben ons een formulier gemaild die we vervolgens moesten invullen. We zijn overal voor verzekerd dus we hoeven gelukkig niks te betalen. Dat was een minder leuk begin van de dag. Toen ging Hanna skydiven en dat zag er zou vet uit. Op m'n volgende reis wil ik dat zeker gaan doen! Bij het skydiven hadden we een meisje, Chrystal, leren kennen. We zijn daarna met haar meegegaan naar haar hostel. Toen hebben we daar gegeten en gedoucht. Daarna zijn we met z'n allen Byron Bay ingegaan. Dat wad erg gezellig. Vervolgens zijn we ons gaan klaarmaken voor de avond. Het was een grappig avond. Chrystal is een echte Amerikaan en ze was super dronken. We hebben veel gelachen om haar. Uiteindelijk hebben we haar wel achtergelaten, omdat ze hier heel streng zijn met binnen laten van mensen. Als we met haar mee zouden gaan, zouden we niet binnen komen omdat ze te dronken was. Uiteindelijk was er opstap niks te beleven dus zijn we snel naar onze rustplaats gereden. Zo verantwoord als we zijn zorgen we er altijd voor dat iemand nuchter is om te rijden.

Roadtrip dag 10

De dag begon iets minder leuk. Ik kreeg nogal haatdragende berichten binnen op whatsapp. Ik had daar de hele dag best wel last van. Gelukkig kon ik bij Tess uithuilen en voelde ik me al snel weer beter. Vandaag zijn we voor het laatst Byron Bay in geweest. We zijn in tweetallen apart gegaan. Tess en ik zijn winkeltje in geweest en zijn daarna uit lunchen geweest. Dat was voor het eerst in Australië (los van fast food). Daarna zijn we doorgereden naar Gold Coast (Sufers Paradise). Het was al donker toen we daar aankwamen en we wilde nog douchen. Nergens konden we openbare douches vinden. Tess en ik zijn toen resorts binnen gelopen om te vragen of we daar konden douchen, maar alles was al dicht. Uiteindelijk zijn we naar hotels gegaan. Het eerste hotel deed en beetje moeilijk. Uiteindelijk mochten alleen Tess, Hanna en ik daar douchen. Flo niet want hij is een man. Echt zo stom, maar niks aan te doen. Flo is naar de zee gegaan en wij hebben daar snel gedoucht. Daarna moesten we nog een plek vinden om te kunnen slapen. We hebben uren rondgereden, maar konden niks vinden. Uiteindelijk hadden we toch iets gevonden en waren we ondertussen zo moe dat we meteen zijn gaan slapen. Tussen al dit door hebben we ook een gesprek gehad over de verdeling in de groep. Soms loopt het niet helemaal lekker en krijgen wij het gevoel dat we derde wiel zijn. Het is fijn dat we zulk soort dingen gewoon kunnen bespreken.

1. Pleunie:
    18 mei 2017
    Wat fijn om te lezen dat je goede steun hebt aan tessa, en daar iemand hebt waarmee je het kan delen!! Dat doet me goed om te lezen. Op naar de volgende leuke dagen! En geniet er nog maar extra van want het is zo voorbij
  2. Opa Oma:
    18 mei 2017
    Ja je kunt van die valkuilen tegenkomen maar dat lost ook weer op fijn dat je verdriet kunt delen dat maakt minder zwaar ,dat zijn dan echte vriendinnen !genieten maar met z,n allen en een dikke kus ook voor Tessa van Op enOma xx
  3. Karel:
    18 mei 2017
    Kunnen we bij die Whats app-er niet even aankloppen om te vragen wat ie wil.
    En anders gewoon een nieuwe groep aanmaken en die ene wieberen.
    geniet maar van je Aussie trip en
    groeten van bouwvakker ome Karel
  4. Elise:
    19 mei 2017
    Juist, die ome Karel van jou die snapt het en zegt waar het op staat! Poffedomme!!
    Wat fijn dat je zo'n fijn maatje hebt gevonden daar aan de andere kant van deze aardbol :)
    Geniet van de mooie tijd daar en skydiven zet je gewoon op je bucketlist. ( vindt je moeder vast niet erg dat het nu even niet kon ;) )
    Enjoy!!