Roadtrip Australia dag 46, 47 en 48

23 mei 2017 - Torquay, Australië

Roadtrip dag 11

In de ochtend zijn we even Gold Coast in geweest. Ik vond de stad erg leuk, want er zijn daar veel wolkenkrabbers en het doet me denken aan Amerika. In de middag ben ik naar Brisbane gereden. Daar zijn we langs geweest bij Jucy om onze auto na te laten kijken vanwege dat ongeluk. Daarna zijn we voor het eerst naar een betaalde campsite gegaan. Het was al laat en we hadden geen zin om uren rond te rijden om er een te zoeken. Ook wilde we opstap en campsites zijn altijd ver weg en dat moet er iemand die bob zijn. Flo, Hanna en ik hadden een groep jongens aangesproken of ze met ons mee opstap wilde. Uiteindelijk hebben we met hun een taxi gedeeld en zijn we de stad in gegaan. Ik heb de avond van m'n leven gehad. Het was zo gezellig en de muziek was goed. Er waren ook dance battles zoals in films. Om 4 uur zijn we naar huis gegaan.

Roadtrip dag 12

Over deze dag valt weinig te vertellen. De hele dag heeft het geregend. We hebben in de ochtend was gedaan en de hele middag hebben we gereden naar Hervey Bay. Vanuit daar gaan we de Fraser tour doen. In de avond aangekomen moesten we nog drank en snacks inslaan, maar in dit slaperige dorp is alles dicht. Gelukkig hebben we een camper dus konden we gaan rijden. We zijn op tijd gaan slapen want om 6 uur moeten we in de gezamenlijke ruimte zijn.

Roadtrip dag 13

Yess vandaag naar Fraser Island. Na heel veel uitleg en veiligheidsfilmpjes konden we in onze 4x4 naar de boot rijden. We zijn met 26 mensen en elke auto zitten 4 mensen die mogen rijden. Ik mag niet rijden omdat ik geen 21 ben. Op het eiland leven Dingo's. Blijkbaar zijn het gevaarlijke dieren en de gids blijft het maar herhalen. Het weer is helaas slecht. Het regent steeds en het is bewolkt. Na een boottocht van 45 minuten komen we op het eiland aan. We rijden meteen door naar het regenwoud waar het, heel toepasselijk, ook regent. Daar krijgen we weer van allerlei uitleg over de dieren, slangen, spinnen en dingo's. Het gekke is dat het me helemaal niet bang maakt. Wel let ik meer op. Je moet bijvoorbeeld de wc's goed checken of daar geen spinnen in zitten. Veel wc's hebben ook een klepje en daar plas je dan op en die gaat pas open als je doorspoelt. Daarna gaan we door naar ons kamp. Het is super primitief. Ik denk dat ik nog nooit zo primitief heb geleefd. We slapen in een soort tent op een yoga matje, oftewel op de grond. Alles zit onder het zand, want er zijn geen wegen. Zelfs tijdens lunch zat je zand te eten. We moesten ook ons eten zelf klaarmaken en opruimen. Na de lunch zijn we naar een meer gereden. Ik ben niet het water in gegaan want het was te koud. Het meer zelf was ook niet zo bijzonder, maar dat kan ook door het weer komen. Vervolgens zijn we terug naar het kamp gegaan voor een barbecue. Het rijden is overigens echt leuk. We rijden over strand en door water. Het zijn avontuurlijke ritjes. Na de barbecue zijn we gaan drinken en hebben we goonpong gespeeld (goon is hele goedkope wijn dat in een zak van 4 of 5 liter zit voor ongeveer 8 euro). De rest van de avond heb ik met Flo op het strand gelegen. We hebben uren gepraat. Daarna zijn we gaan slapen.

De rest van de dagen post ik later, want ik ben nu moe en heb nog niet alles opgeschreven.

1. Cecile:
    23 mei 2017
    Wauw Ilvy, wat heb je veel meegemaakt en gezien!! Een ervaring voor het leven!! Geniet nog maar heel erg van de komende tijd!!
  2. Maaike:
    24 mei 2017
    Het klinkt veel belovend dat je niet bang bent voor die beesten. Wat leuk om al die "avonturen" te lezen. Nog veel plezier (stiekem hoop ik dat je weer snel terug bent)
  3. Lyanne:
    24 mei 2017
    Super avonturen. Heel fijn om te lezen dat je zo geniet. Dat maakt het gemis van jou een stuk beter. Wat zal je nog vaak deze verhalen lezen en vertellen. Echt geweldig. Hele dikke kus xxx