Roadtrip Australia dag 49 en 50

24 mei 2017 - Noosaville, Australië

Roadtrip dag 14

Na een redelijke nachtrust moesten we om 7 uur klaar zijn voor het ontbijt. We zijn allereerst naar Eli Creek gegaan. Dat is een soort stille rivier waar je doorheen kan wandelen of zwemmen. Het was nog steeds bewolkt en redelijk fris. Toch ben ik er in gegaan. De omgeving was daar erg mooi. Daarna zijn we doorgegaan naar een shipwreck. Zag er leuk uit, maar dat heb je zo gezien. Toen kwam het allerleukste. We kregen de kans om een super klein vliegtuigje over het eiland te vliegen. Als we met meer dan 7 personen waren was het maar 60 dollar en anders 80. Uiteindelijk waren we precies met 7 personen. In het vliegtuig kregen we een koptelefoon op zodat we de piloot horen. Hij deed ook soms een paar stunt met het vliegtuig. De eerste keer schrokken we ons dood, want het leek alsof we neer zouden storten. Na 15 minuten was het afgelopen en gingen we door naar Champagne Pools. Dat zijn er soort zwembaden waarbij het zeewater over de rotsen het zwembad vult. De golven waren daar redelijk sterk en je moest opletten dan je niet viel want dan kon je op rotsen vallen. Dat was bij een meisje uit de groep gebeurd. Daarna zijn we het zout water gaan afspoelen bij Eli Creek. Dat was echt super koud. Vervolgens zijn we weer terug gereden naar het kamp. Daar hebben we weer een barbecue gehad en vervolgens hebben we weer wat drankspelletjes gespeeld en op het strand gelezen. Als je naar de wc moest dan moest je altijd iemand bij je hebben. Je moet ook als je het kamp afgaat altijd een stok meenemen om jezelf te kunnen beschermen tegen dingo's of slangen. We hebben onderweg al een dingo gezien. Het ziet er gewoon uit als een schattige hond, maar dat is het dus niet. Deze avond waren Hanna, Flo en ik op tijd gaan slapen, want we waren moe.

Roadtrip dag 15

Ik heb de slechtste nachtrust ooit gehad. Er zitten zoveel muggen hier en iedereen is lek geprikt. Ik kon niet slapen van de jeuk. Normaal krab ik nooit, want dan wordt het alleen maar erger. Na uren wakker gelegen te hebben kon ik er niet meer tegen. Daarna kon ik gelukkig nog een paar uurtjes slapen. Vandaag zijn we alleen naar lake mackenzie gegaan. Dat was een super mooi meer. Daar hebben we in gezwommen en wat foto's gemaakt. Heel soms kwam de zon even door dus ons geluk kon niet op. Daarna hebben we lang moeten wachten op de boot. Toen we weer terug in het hostel waren zijn we meteen gaan douchen. Daarna zijn we eten gaan koken. De kooktoestellen waren zo slecht dat het uren heeft geduurd. Vervolgens heb ik geprobeerd om tickets te boeken voor het festival Lollapalooza. Flo en Hanna gaan daar heen en ze vroegen of ik mee wilde. Ik heb er zoveel zin in, want nu weet ik dat ik ze niet hoef te missen en dat ik ze nog ga zien. Helaas kon ik zelf de tickets niet geboekt krijgen. Credits voor Pleunie want die heeft ervoor gezorgd dat in ze nu toch heb. Na het eten zijn we met de groep nog naar het strand gegaan en vervolgens naar bed.

1. Opa Oma:
    23 mei 2017
    Hoi Ilvy het is allemaal heel avondtuurlijk en niet bang voor grote en kleine dieren ,het klinkt allemaal heel stoer .Ilvy blijf genieten de groeten daar en nog veel plezier liefs en een dikke kus xx
  2. Inge Rovers:
    23 mei 2017
    Wat klinkt het toch avontuurlijk allemaal....super gaaf!...en niet te geloven dat je gewoon doorgaat tussen al die beestjes!! ;-) Knap van je.