Roadtrip Australia, dag 51, 52 en 53

26 mei 2017 - Noosaville, Australië

Roadtrip dag 16

Vandaag hebben we richting Noosa Heads gereden. Ik heb de hele rit geslapen, want ik was zo moe. Blijkbaar waren we een aantal keer verdwaald geweest. Ergens in aan het einde van de middag kwamen we aan. We zijn eerst naar het ziekenhuis geweest, want Hanna heeft nog steeds een blaasontsteking. Ik ben daar naar de apotheek geweest. Ik heb ongeveer een week geleden op m'n tong gebeten denk ik. Het blijft veel pijn doen met praten en eten. Nu heb ik een bepaalde pasta gekregen om er op te smeren en als het niet beter word moet ik naar de dokter. Ik heb blijkbaar een stuk van m'n tong afgebeten en het ziet er niet goed uit. Hanna heeft nu 2 soorten antibiotica gekregen dus dat is ook balen. Daarna zijn we gaan lunchen. Ondertussen was het al half 5. Toen zijn we op een soort privé strand gaan liggen en daar hebben we kaartspellen gespeeld en lummeltje. Daarna hebben Flo en ik een koude douche genomen want er was nergens een warme douche. Vervolgens zijn we opzoek gegaan naar een slaapplaats en zijn we meteen gaan slapen.

Roadtrip dag 17

Vandaag zouden we eigenlijk een tour hebben, maar doordat Tess niet lekker was vanwege de muggenbulten en Hanna met haar blaasontsteking zat, hebben we besloten om dat niet te doen. We hebben niks betaald voor de tour en we zouden dan weer heel primitief slapen in tenten. We zijn in plaats daarvan de hele dag op het strand gaan liggen. Dat hadden we allemaal echt nodig dus het was een goede beslissing. Na het strand hebben we een koude douchen genomen en zijn we ons gaan klaarmaken voor een avondje uit. Helaas was er niet zoveel te doen opstap dus zijn we met een groep naar het strand gegaan. Daar hebben Flo, Hanna en ik een kampvuur gemaakt. Dit was de eerste keer dat ik een aandeel had in het maken van een kampvuur. Het was een super gezellige avond.

Roadtrip dag 18

Als eerst zijn we naar de bieb gegaan, want ik moest m'n vlucht naar Vietnam gaan boeken. Ik wilde eigenlijk naar Hanoi, maar dat is veel te lastig vanuit Brisbane. Ik heb nu een vlucht geboekt naar Ho Chi Min (zuiden van Vietnam). Ik was super blij met de prijs, maar helaas kwam ik er na het betalen achter dat ik nog bagage moest toevoegen dus daar baalde ik wel van. De rest van de dag hebben we weer op het strand gelegen. Het weer is heerlijk. De zee is hier wel heel anders dan ik gewend ben. Gisteren werd er bijvoorbeeld omgeroepen dat je moest opletten want op een bepaalde plek was een haai gespot. En helemaal vooraan in de zee zwemmen super grote vissen. Echt fijn vind ik het niet, maar ik laat me daardoor niet weerhouden. De golven zijn namelijk wel heel leuk. Ben daardoor wel een paar keer pijnlijk over het zand geschuurd, maar dat is het waard. Na ons dagje strand zijn we wandelend naar een uitzichtpunt geweest om de zonsondergang te bewonderen. Daarna hebben we wederom een koude douche genomen. Vervolgens zijn we aan het strand gaan barbecuen. Het leven hier is zo heerlijk. Ik weet zeker dat ik nog terug ga naar Australië maar dan om hier te werken en te reizen. Na de barbecue hebben we kaartspelletjes gespeeld en daarna zijn we gaan slapen. Ik heb trouwens helemaal geen last meer van mijn tong. Die pasta die ik heb gekregen is echt een wondermiddel.

1. Ard Nieuwenbroek:
    26 mei 2017
    Goedemorgen Ilvy, leuke en enerverende verhalen hoor! Ik heb plezier om ook te lezen van je veranderingen. Best veel. Knap hoor. Wanneer vertrek je naar Vietnam?
  2. Opa Oma:
    27 mei 2017
    Ja het zal weer wennen zijn naar Vietnam maar ook dat wordt interrsant goede reis en het ga je goed
    Liefs opa oma xx
  3. Elise:
    27 mei 2017
    Echt leuk om te lezen dat je het zo goed maakt, wat een mooie ervaringen!
    Jij kunt binnenkort al wel zo'n poster kopen waar je met gekleurde spelden ziet waar je allemaal geweest bent op deze aarde. Heeft al heel wat prikjes bij jou! :)
    Succes in Vietnam, weer een andere "wereld" x